Asa cum am mentionat si in totorialul „Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori”, Google adora continutul original si de calitate si, intotdeauna va pozitiona mai sus un site care are continut bun. Acelasi lucru este valabil si in link building – adica in cladirea retelei de link-uri care vor promova site-ul.

Google a avut inca de la inceputurile sale 2 mari reguli pentru a indexa un site in paginile lui. A tinut cont de continutul original si de calitate, asa cum am mentionat in capitolul 2 din acest tutorial si apoi de link-urile create spre site-ul respectiv, despre care vom discuta in continuare.

Cu cat a fost mai original si de calitate textul din site si, cu cat au fost link-urile mai multe si de calitate spre acesta, site-ul s-a situat intr-un loc fruntas in cautarile Google pentru cuvintele cheie relevante pentru el. Restul detaliilor sunt doar nuante ale acestor reguli. Desi exista peste 200 de indicatori care influienteaza locul in SERP, totul porneste de la aceste 2 reguli de baza pe care din cauza simplitatii lor, multi refuza inca sa le inteleaga.

Cele 2 update-uri de temut de la Google, care au facut prapad prin site-uri in ultimii ani, tocmai asta au vizat: continutul copiat sau nerelevant, penalizat de catre Google Panda si, link-urile nerelevante sau problematice, penalizate de Google Pinguin. Desi mai exista update-uri care au dus la penalizari ale unor site-uri, acestea au avut cea mai mare influienta si sunt mai mult ca sigur (desi mai gresesc si eu ca sunt om) ca si in urmatorii ani Google va pune accent tot pe continut si link-uri.

Principala sursa de link-uri care vor duce la indexarea rapida si de durata a site-ului o preprezinta link-urile contextuale. Acestea sunt link-uri create din articole publicate pe site-ul promovat si inafara acestuia. Dintre multimea de posibilitatati de creare a link-urilor contextuale ne vom opri la: advertoriale, comunicate de presa, bloguri satelit, bloguri in masa.

Publicarea de Advertoriale

  1. Ce este un Advertorial?
  2. Inserarea link-urilor in Advertorial
  3. Unde publicam Advertorialele?

1. Ce este un Advertorial?

Advertorialul este un articol care imbina un scop publicitar cu stilul jurnalistic. Este o alternativa la reclamele de tip anunt publicitar sau la cele de tip fotografie + slogan cu care ne-am obisnuit sa asociem ideea de reclama.

Daca le faci sa arate ca paginile de editorial, vei atrage mai multi cititori. In mare de sase ori mai multe persoane citesc un articol obisnuit decat o reclama.

Pe scurt, advertorialul este un articol scris cu scopul de a determina cititorul sa acceseze site-ul tau pentru mai multe detalii (sa dea click pe link) sau chiar sa te contacteze pentru o comanda.

In mod normal advertorialul trebuie sa se incadreze in tema generala a site-ului pe care va fi publicat, sa aiba legatura cu restul site-ului.

Din punct de vedere al cititorului, advertorialul nu trebuie sa sune sau sa arate a reclama. Evita sloganele legate de promovarea produselor sau serviciilor tale. Advertorialul ar trebui sa fie scris (sau sa para scris) de o terta parte, de catre un publicist, intr-un stil obiectiv. Poate sa fie sub forma unui review sau comparatie intre mai multe produse care va releva caracteristicile produsului sau serviciului tau dar, fara a exagera in laude. Daca sunt prea multe laude, nu va mai fi credibila prezentarea.

Pentru o buna indexare in motoarele de cautare, advertorialul va trebui sa contina cuvintele cheie importante pentru site-ul tau, cele pe care vrei sa le promovezi.

In scrierea unui articol – advertorial axeaza-te pe un singur cuvant cheie principal relevant pentru acel articol (am mai discutat despre relevanta in modulul 1 din totorialul „Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori”).

In textul articolului vom folosi cuvantul cheie in diverse combinatii, cel putin odata la 100 de cuvinte, astfel incat sa para incorporat natural si sa nu fie o enumerare de cuvinte cheie. Foloseste cuvantul cheie cat mai aproape de inceputul frazei primului paragraf. De asemenea foloseste mai des cuvantul cheie in primul si in ultimul paragraf.

Foloseste cuvantul cheie relevant in titluri si subtitluri in pagina. Sa ai macar un titlu H1 si 2-3 titluri H2. Daca nu stii ce e ala… http://www.w3schools.com/tags/tag_hn.asp

Introdu poze si chiar video in el. Poti insera 1-2 poze sugestive si chiar un videoclip care sa aiba legatura sau sa sustina ceia ce scrie acolo.

2. Inserarea link-urilor in Advertorial

Nu uita de link. Link-ul catre site-ul tau este ceia ce vrei sa obtii de pe urma advertorialului. Trebuie sa tii cont de cum distribui link-urile in campania ta de promovare, astfel incat sa respecti schema:

  • 25% linkuri de brand
  • 25% URL direct
  • 25% volum total de ancore pe cuvinte cheie (atentie procentul se imparte intre 5-10 cuvinte cheie)
  • 25% alte ancore diverse

Ancora reprezinta cuvantul pe care va fi plasat link-ul. Atunci cand se da click pe acel cuvant se poate ajunge la site-ul tau, in prima pagina sau intr-o pagina interna a lui.

Linkurile de brand: Exemple: Emag, emag.ro, www.emag.ro, http://www.emag.ro, http://emag.ro, precum si combinatii pe brand: Emag Laptopuri, masini de spalat emag.. etc.

Linkurile de brand sunt acele linkuri unde in cadrul ancorei se mentioneaza si Brandul siteului. Acest tip de linkuri sunt obligatorii, iar ele pe langa partea de diversitate a ancorelor mai au si functia de intarire a brandului tau in ochii lui Google.

Linkuri tip URL direct: aceste linkuri sunt de tipul https://www.promovarew.ro/promovare-seo/, https://www.promovarew.ro/servicii-seo/, etc… Cred ca ai prins ideea si nu o sa mai insist, sunt link-urile avand ca ancore exact adresa URL a paginii la care duce.

Linkuri pe cuvinte cheie sau cuvinte cheie extinse: aici trebuie sa fim foarte atenti. Se recomanda un maxim de 25% din totalul ancorelor pe toate cuvintele cheie vizate cu precizarea ca nici un cuvant cheie sa nu depaseasca 12 % (adica foloseste cel putin 3 cuvinte cheie diferite). Se pot folosi ancore exacte: optimizare seo, optimizare Google, servicii seo sau si mai bine ancore extinse care contin cuvantul cheie de tipul: strategie optimizare seo, servicii seo de calitate, etc.

Linkuri cu ancore diverse: aici se pot folosi diferite fraze, sau expresii de genul : click aici, detalii, mai multe despre, etc…

Unde se plaseaza ancorele cu link in pagina?

Este foarte important ca linkurile tale sa nu fie prezente toate in acelasi loc, cum ar fi sidebar, footer, menu….etc. Si aici se pot naste automatisme pe care motoarele de cautare sa le poata depista si penaliza ulterior.

Asadar incearca sa diversifici ancorele si pozitia lor in pagina cat mai mult posibil.

Fiecare advertorial e ok sa contina intre 1 si 3 link-uri. 1 link catre prima pagina a site-ului promovat sau/ si unul catre o pagina interna a acestuia, de preferat una care e optimizata pe acelasi cuvant cheie ca si anora pe care se pune link-ul. Pune un link catre un site puternic de referinta de genul Wikipedia, sau catre un site de stiri sau TV catre o pagina relevanta pentru continutul publicat.

3. Unde publicam Advertorialele?

Advertorialele se publica de obicei in alte site-uri (nu pe site-ul tau). Cauta pe google site-uri unde poti solicita publicarea gratuita sau contracost a unui advertorial.

E bine sa cauti site-uri dupa geolocare (atunci cand targetezi cuvinte cheie locale, de genul: Instalator Bucuresti, Cazare pensiuni Valea Prahovei) si dupa cuvintele cheie care au legatura cu cele pe care le promovezi (cazare, pensiuni, turism, munte, revelion, etc).

Ex: valea prahovei, idei vacanta munte, etc

1advertoriale

Pentru unele cuvinte cheie vei gasi in primele rezultate site-urile de stiri. Desi sunt printre cele mai scumpe surse de advertoriale, merita toti banii. Cateva advertoriale pe site-uri puternice fac cat cateva sute pe site-uri cu autoritate mai mica. In acelasi timp, advertorialele din site-uri cu trafic mare va pot aduce vizitatori directi.

O versiune mai ieftina pentru site-urile de stiri, este sa obtineti link-uri din comentarii. Postati un comentariu cu link spre site-ul promovat. Vom detalia aceasta strategie mai incolo un pic.

O sa vezi de asemenea pagini din Wikipedia. Poti scrie si acolo si poti plasa link catre site-ul tau. Link-urile de aici au valoare foarte mare. Trebuie doar ca, continutul pe care il publici sa ofere valoare si la fel si link-ul care il pui ca si sursa. Vom detalia si despre asta in articolele urmatoare.

Apoi urmeaza http://www.vptv.ro/  http://www.infoghidromania.com/  http://www.zvp.ro/ si altele. Aici contacteaza editorii acelor site-uri si cere-le o oferta pentru a publica cate un advertorial pe site-ul lor. E posibil ca unii din ei sa administreze mai multe site-uri de genul asta si atunci poti sa iti usurezi munca.

In site-uri precum http://carta.ro/ sau http://www.turistinfo.ro/ e bine sa te inscrii cu oferta turistica. Acestea sunt portaluri turistice care ajuta foarte mult in promovarea site-urilor turistice. Inscrie-ti oferta turistica pe ele si link-ul site-ului tau. Vom detalia despre ele putin mai incolo. Aceste portaluri sunt specifice domeniului turistic. Exista astfel de directoare de afaceri si pentru alte nise.

Observi tot aici si pagini de Facebook si YouTube. Poti profita si de ele – vom detalia. Acum punem accentul pe advertoriale aici. Tinteste site-urile de stiri si blogurile sau site-urile informationale acum.

2advertoriale

 

 

3advertoriale

Cauta pe Google dupa aceste cuvinte cheie si fa o lista cu 50 site-uri diferite. Pune lista in excel. Apoi verifica Domain Authority  (http://99webtools.com/page-authority-domain-authority-checker.php ) si Page Rank-ul (http://www.bulkprchecker.org/ ). Sorteaza lista ta descrescator dupa aceste 2 valori (intai DA si apoi PR ca importanta). Contacteaza proprietarii site-urilor cu DA mai mare (de preferat peste 23) si PR cel putin 1.

Cauta datele de contact ale administratorilor acelor site-uri in pagina lor de contact sau prin who is (https://who.is/ sau http://rotld.ro/ ptr domeniile .ro). Scrie-le un email sau contacteaza-i telefonic. Intreaba-i daca doresc sa publice un articol bun scris de tine sau de catre ei cu link catre site-ul tau contracost. Noteaza raspunsul fiecaruia. Negociaza preturile la cantitati mai mari si trimite-le articolele spre publicare celor cu care te-ai inteles.

Publica macar 1-3 advertoriale lunar pe site-uri diferite. Nu publica intotdeauna pe acelasi site. Cu cat publici pe mai multe, cu atat mai bine. Exista si site-uri unde poti publica gratuit advertoriale de genul:

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.