Optimizarea SEO in 3 pasi

Optimizarea SEO: Modul 1  |  Modul 2  |  Modul 3

 

Salut.

De peste 11 ani construim, optimizam si promovam site-uri romanesti si straine. Am ajuns la concluzia ca o buna parte din aceste lucruri le pot face chiar proprietarii site-urilor fara a necesita cunostinte tehnice de specialitate. Trebuie doar sa stii la ce sa te uiti! Ca afli aceste lucruri, citeste mai departe…

Optimizarea SEO On Page reprezinta 50% din succesul unui site. Este primul pas pe care trebuie sa il faci pentru a te asigura ca site-ul tau se va indexa corect in motoarele de cautare si promovarea pe care o vei face ulterior va avea efect deplin.

Daca incepi sa promovezi site-ul fara a-l optimiza mai intai, este ca si cum ai pune carul inaintea boilor, ca si cum ai incerca sa alergi cu picioarele legate.

Asigura-te ca inainte de a incepe promovarea SEO a site-ului tau, totul este in regula in el si asta iti va asigura succesul online!

Poti verifica si remedia personal punctele de mai jos. Nu ai nevoie de specialisti pentru asta. E suficient sa stii sa folosesti mouse si tastatura calculatorului si un browser.

In continuare, verifica daca:

  1. Site-ul meu are continut text
  2. Textul din site-ul meu este original
  3. Textul este suficent si RELEVANT

Daca, dupa ce ai verificat, toate raspunsurile sunt pozitive, poti trece mai departe la promovarea SEO corecta a site-ului tau. Daca mai sunt lucruri de corectat, fa-o repede, nu trece mai departe fara a remedia problemele observate. Multe lucruri le poti face singur. Daca totusi exista exceptii nu ezita sa ne ceri ajutorul.

Cand spun continut, ma refer la continutul TEXT. Degeaba ai poze, video, slide-uri si flash-uri daca site-ul tau nu are continut text. Textul este cel mai important pentru motoarele de cautare. Robotii motoarelor de cautare recunosc textul, fie el in denumirea sau descrierea unei poze, al unui alt fisier dar, mai ales cel din pagina.

1.     Site-ul meu are continut text

Daca textul este doar in elemente flash sau texte scrise in imagini nu este in regula. Verifica fiecare pagina importanta, mai ales prima pagina. Pentru asta se poate selecta cu mouse-ul textul. Daca e selectabil, inseamna ca e in regula:

1continut-text

Daca tragem cu mouse-ul de text si nu e selectabil, sau daca facem click dreapta pe el si ne apare optiunea „Salveaza imaginea” (oricare din cele 2) acel text este scris intr-o imagine si nu e indexabil de catre motoarele de cautare.

2continut-text

Daca la click dreapta peste imagine ne apare ca in imaginea de mai jos, atunci acea imagine sau animatie este in format flash – un lucru rau pentru indexarea in motoarele de cautare si pentru accesarea de pe dispozitive mobile (telefoane, tablete – elementele flash nu sunt afisate si textul din poze nu se scaleaza corect automat).

3continut-text

Elimina elementele flash si adauga text in fiecare pagina, cel putin 50 cuvinte (de preferat minim 250 cuvinte) care sa contina si cuvantul cheie relevant al paginii. Cuvantul relevant al paginii trebuie sa se regaseasca cel putin odata la 100 cuvinte, revin mai jos cu detalii.

2.     Textul din site-ul meu este original

Verifica daca textul e original la adresa: http://copyscape.com/ Incepe prin a verifica prima pagina, pagina de produse / servicii, pagina unui produs sau serviciu, alta pagina. Continua apoi cu verificarea celorlalte pagini din site pana la ultima. Se insereaza link-ul spre pagina de verificat si se apasa Go.

4copyscape

Daca motorul de cautare afiseaza rezultate atunci, acele texte evidentiate trebuie rescrise in site-ul tau. Altfel pot sa atraga penalizari Google Panda.

5copyscape

Facem click pe numele paginii si vedem ce anume este copiat, ca in imaginea de mai jos.

6copyscape

Acest text va trebui rescris in site-ul tau, astfel incat la urmatoarea verificare sa nu mai fie evidentiat in copyscape cu fundal rosu.

3.     Textul este suficent si RELEVANT

Relevant este cuvantul de baza pentru Google.

In DEX avem: RELEVÁNT, -Ă, relevanți, -te, adj. Care relevă, care scoate sau iese în evidență. – Din fr. relevant. Cf. r e l e v a.

Daca ai scris doar text de umplutura pe site ca sa incorporezi in el cuvintele cheie, revizuieste-l. Fii atent ca textul din paginile site-ului tau sa aiba inteles si sa transmita informatii utile cititorului, nu numai motorului de cautare.

Daca textul paginilor tale are inteles si p[rezinta valoare, el va fi apreciat de catre cititori si va fi sheruit si recomandat mai departe. Astfel vei obtine link-uri gratuite de calitate inspre site.

Daca paginile / articolele site-ului tau sunt citite de vizitatori, iti scade bounce rate (rata de respingere, adica de abandon de catre vizitatori) si astfel va fi mai bine pozitionat in SERP (rezultatele motoarelor de cautare).

In aceiasi ordine de idei, atunci cand ai un continut clar si explicit, vizitatorii site-ului tau iti dor deveni clienti, considerandu-te un specialist in acel domeniu, pur si simplu vor cumpara de la tine, chiar si mai scump decat de la altii 😉 Gasesti aici un articol detaliat despre asta: https://www.promovarew.ro/cum-sa-vinzi-cu-300-mai-mult-cu-acelasi-trafic-pe-acelasi-site/

Ca si dimensiune, textul unei pagini ar trebui sa aiba cel putin 250 cuvinte. In unele cazuri exceptionale pot fi minim 50 (ca descriere in pagina unei poze sau alt caz de genul asta).

Nu uita totusi sa folosesti cuvintele cheie relevante pentru continutul paginii respective incorporandu-le in text. Orice pagina din site ar trebuie sa aiba continutul construit pornind de la un cuvant cheie principal (de obicei e produsul sau serviciul care il prezinta, uneori impreuna cu o caracteristica sau oras). Exemplu cuvant cheie: Instalare Windows Sector 2. Vom face un titlu al paginii de genul: Instalare Windows pe laptop in Sector 2 Bucuresti. Astfel am folosit cuvintele cheie si am fost chiar mai precis.

In textul paginii vom folosi cuvantul cheie in diverse combinatii, cel putin odata la 100 de cuvinte, astfel incat sa para incorporat natural si sa nu fie o enumerare de cuvinte cheie. Putem folosi de exemplu: instalare Windows, instalare Windows Bucuresti, instalare Windows laptop, instalare Windows Sector 2, etc.

Foloseste cuvantul cheie cat mai aproape de inceputul frazei primului paragraf. De asemenea foloseste mai des cuvantul cheie in primul si in ultimul paragraf.

Foloseste cuvantul cheie relevant in titluri si subtitluri in pagina. Sa ai macar un titlu H1 si 2-3 titluri H2. Daca nu stii ce e ala… http://www.w3schools.com/tags/tag_hn.asp

Aceleasi reguli de scriere a textului sunt valabile si in scrierea advertorialelor si a altor articole publicate pe bloguri sau alte surse externe in promovarea site-ului – vom reveni cu detalii in tutorialele urmatoare.

Treci la treaba si corecteaza ce e de corectat in site-ul tau pentru ca peste 3 zile vei primi urmatorul pas din tutorialul Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori. Daca nu ai timp suficient sa faci aceste modificari, contacteaza-ne si te vom ajuta cu placere. Avem o echipa dedicata care lucreaza pentru ca tu sa te poti concentra asupra lucrurilor mult mai importante din afacerea ta.

Urmeaza pasul 2: Atentie la informatiile meta

Urmareste cu atentie email-urile avand ca expeditor Adrian – [PromovareW] si adauga la lista ta de contacte adresa promovarew@gmail.com pentru a te asigurca ca nu ratezi nici unul din mesaje. Daca din anumite cauze nu ai primit vreun mesaj din cele 3, scrie-mi si ti-l voi retrimite.

Iti multumesc pentru timpul acordat si iti doresc succes in online!

Cu respect, Adrian

PS: daca nu ai timpul necesar, putem face noi analiza SEO a site-ului tau pentru tine [click pentru detalii]

12 Comments

  1. 1.as dori sa stiu ce inseamna SEO probabil mi-a scapat
    Ma gandesc sa incep vanzari de tot felul, trebue sa stiu cum lucreaza un site
    asta este prima lectie trebuie sa studies.
    Va voi cntacta curand.
    Va multumesc

    • Search engine optimization (SEO) insemna optimizarea site-ului pentru indexarea lui in motoarele de cautare. Altfel spus daca iti dorecti ca site-ul tau sa apara primul atunic cand cauti pe google ceia ce vinde el, trebuie sa ii faci SEO (Search engine optimization).
      Promovarea SEO este Sfantul Graal al online-ului. Traficul organic este cea mai ieftina sursa de vizitatori pe care sa ii transformi in clienti.

  2. salut vreau se stiu mai mult pentru site. vreau se fac un site pentru vanzare marketing. pentru toate europa si alte tari care nu sunt la europa. multumesc mult asteap email private.

  3. La un magazin online partea de SEO necesita un efort suplimentar, intrucat sunt multe produse (uneori chiar mii de produse) si adaugarea de text bogat, de sute de cuvinte la fiecare produs in parte atrage un efort semnificativ. De asemenea, functie de platforma magazinului se intampla sa apara foarte multe pagini considerate duplicat. Sa dau un exemplu, ce am vazut pe pagina cu lavoare a unui magazin online http://www.animavision.ro/produse-baie-lavoare-c-6_11.html sunt pagini care pot fi generate automat prin filtrarea produselor. Se genereaza de fiecare data un url nou, iar continutul nu difera foarte mult de la o pagina la alta.

    Aici intra chestii de programare web destul de avansate pentru a se tine pasul cu cerintele pe partea de seo.

    • Salut Cristian.
      La magazinele online nu e nevoie sa scrii descrieri de sute de cuvinte. Pe langa caracteristicile produsului respectiv (date tehnice, dimensiuni, etc), e suficient sa scrii cateva fraze originale (aprox 50-100 cuvinte) care sa aduca ceva original in acel text. Asta poate fi o scurta prezentare a produsului. Poti sa observi ca emag.ro si alte site-uri care se respecta practica aceasta strategie. Ajuta ca descrierea sa aiba 1000-2000 cuvinte dar pentru un magazin mic e destul de costisitor. Foarte mult ajuta si comentariile si review-urile la produse.
      Bineinteles ca SEO on-page se face si din partea de programare a site-ului.

      Solutia pentru tine: Poti sa ii spui lui Google ca o pagina este duplicat folosind canonical url: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en
      Sau, daca consideri ca aceleasi pagini sunt deja indexate cu alte URL-uri, le poti exclude de la indexare cu robots.txt

  4. Salut, Marian mă numesc, vreau să știu cât mai multe despre un site. ..mă ocup cu rochii de mireasa. ..deci vreau să mă informez cât pot de bine. ….multumesc din suflet.

    • Buna Marian. Sper ca ai gasit informatiile de care aveai nevoie. Ai deja un site? Daca da, poti sa ne trimiti adresa lui sa iti dam cateva idei de optimizare si promovare a lui.

  5. Buna Adrian,
    La verificarea cu copyscape, imi da ca material duplicat un articol dat de mine ca si comunicat de presa dupa ce am pus articolul respectiv pe site-ul meu. Este o problema asta?

    • Buna Gabriela. Da, este o problema, „iti furi singura caciula”.
      Scopul penalizarilor Google Panda este inlaturarea continutului duplicat, indiferent daca e scris acelasi articol de tine sau de catre altcineva, pe el nu il intereseaza.
      Indicat ar fi ca ceea ce publici pe alte site-uri sa ramana doar acolo si ce publici pe site la tine sa ramana doar acolo.
      1 articol copiat din 15-20 de articole originale nu e o problema pentru intreg site-ul, doar daca nu te intereseaza ca acel articol sa se indexeze foarte bine din site-ul tau.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment