SEO

Un landing page, este acel loc in care se intampla minunile,  acolo unde prospectii devin clienti iar asta determina vanzari. Tu, in calitate de proprietar al unei interprinderi mici este posibil sa iti bati capul cu un landing page insa trebuie cu exactitate sa stii ce semnifica aceasta pagina si ce poate construi coloana vertebrala a succesului tau. Un landing page este efectiv punctul de intrare al site-ului tau, practic este prima pagina unde ajung vizitatorii tai. Aceasta pagina are nevoie sa fie optimizata corespunzator, mai ales daca iti doresti o rata de respingere scazuta. Aceasta operatiune nu pare una atat de facila pentru ca optimizarea unei pagini continua sa fie una dintre cele mai mari provocari  cu care se confrunta comerciantii B2B.

Urmeaza sa fie prezentat un ghid pas cu pas spre a realiza un landing page perfect incepand de la structura SEO si pana la vizualizari si popup-uri.

Pasul 1

Este necesar sa definesti structura. Aceasta structura face ca pagina ta sa fie cat mai usor de citit si cat mai bine prezentata.  Structtura de baza a unei pagini de destinatie este urmatoarea:

  • Titlu
  • Continut
  • Formular de abonament sa un CTA

Pe parcurs poti adauga imagini si videoclipuri dar ideal ar fi ca structura sa fie simpla deoarece cu cat sunt mai multe elemente, utilizatorii pot fi distrasi de la esential. Daca un landing page este prost creat, acesta poate indeparta oamenii iar tu nu iti doresti asta. Sunt suficiente cele 3 puncte pe care le urmezi pentru a pastra structura cat mai simpla si totodata pe vizitatori sa fie interesati si sa inceapa sa actioneze pe pagina ta, punand intrebari sau cumparand produsul.

Pasul 2

Incearca sa creezi un titlu cu un impact cat mai puternic deoarece titlul este primul aspect care ii sare utilizatorului in ochi in momentul in care viziteaza pagina ta. Potrivit unor cercetari, ai doar 8 secunde pentru a atrage atentia cuiva asupra titlului iar daca nu reusesti, clar pierzi oameni.

Sfaturi pentru a avea titluri de succes:

  • Analizeaza putin si vezi modul in care oamenii ajung pe pagina ta. De unde vin? Daca exista un anume anunt care ghideaza oamenii spre pagina ta, iar titlul paginii nu are legatura cu continutul, o sa creezi confuzie iar oamenii o sa ramana nemultumiti si nu iti vor mai accesa pagina.
  • E necesar sa iti cunosti publicul deoarece daca nu stii cu cine a de-a face, nu o sa reusesti sa faci ca titlul tau sa comunice cat mai bine cu oamenii potriviti. Spre exemplu, Choice Screenings a facut cercetari cu privire la publicul sau si au ajuns sa cunoasca audienta destul de bine:

 

 

E clar ca cei de la Choice Screening stiu exact ce nevoi are publicul sau.

  • Afla ce doresc oamenii cu adevarat si care este cea mai mare problema a lor. Un titlu bun are puterea de a identifica o problema si apoi de a oferi solutii.
  • Foloseste cuvinte potrivite care starnesc curiozitate, cum ar fi urmatoarele: secret, acum, nou, excluziv, cum sa, de ce.
  • Foloseste numere in titlul tau deoarece oamenii apreciaza faptele concrete, titlul tau poate suna asa: “ cum am ajutat 260 de clienti sa obtina in 48 de ore rezultatele dorite ”.
  • Ramai focusat pe un singur lucru, acela de a fi simplu.
  • Creeaza un carlig de sustinere cat mai puternic pentru titlul tau. Oamenii trebuie sa isi aminteasca destul de rapid ceea ce au gasit cand au cautat pe internet ca sa poate spune si altora sa caute, sa le recomande.

Pasul 3

Este nevoie sa “va incalziti” utilizatorii mai inainte de a face o oferta. Ceea ce contine titlul, trebuie sa aduca plusuri din partea continutului care trebuie sa fie extrem de convingator. Incearca sa fii scurt, direct, relevant. Trebuie pus mare accent pe faptul ca iti doresti sa atragi persoane pe pagina ta deoarece in primul rand trebuie sa faci cunostinta cu situatia in care te afli dupa care poti lua masuri. E necesar sa descrii beneficiile pe care le aduci si sa iti ghidezi oamenii in directia corecta.

Pasul 4

Trebuie sa adaugi un CTA destul de puternic care sa fie corect plasat si sa contina o oferta imposibil de ratat. Incearca sa faci o singura oferta, ci nu mai multe pentru ca astfel vei deveni victima paradoxului de alegere. Daca oamenii au de-a face cu mai multe oferte o sa le fie greu sa se decida.  Fii vizual! Un CTA trebuie sa atraga atentia oamenilor. Incearca sa creezi un buton, cum ar fi cel CTA care a amplificat conversiile cu 45%. Scrie textele la prima persoana deoarece daca folosesti persoana a treia o sa creezi un sentiment de proprietate. Clientii trebuie sa aiba si un buton de “cancel anytime” ca sa poata anula oricand ceva ce nu le convine.

 

Pasul 5

Optimizeazarea landing page. Desi continutul tau pare sa fie demn de Hollywood, nu inseamna practic nimic daca traficul nu este pe primul loc. Un SEO bun, nu doar ca are puterea de a conduce traficul catre locul potrivit dar si alege traficul ideal. Seo conteaza cu adevarat atunci cand promovarea ta dureaza cateva saptamani sau luni, in cazul unei promotii de cateva zile, probabil nu conteaza cu adevarat. Sfaturi: creeaza o adresa URL particularizata iar pentru subpagini utilizeaza SEO.

Cuvintele cheie trebuie atent alese ca sa fie cele potrivite, instrumentul Nightwatch este la indemana sa te ajute sa gasesti cele mai bune cuvinte cheie. Incearca apoi sa obtii backlink-uri, acestea vor spori credibilitatea paginii tale iar din moment ce ai securizat un link de la un site autoritar catre site-ul tau propriu, clasamentul se va imbunatati cu siguranta. Backline-urile trebuie monitorizate in mod corespunzator. Verifica si viteza cu care ruleaza site-ul tau. Acest aspect este foarte important deoarece Google il utilizeaza ca factor de delimitare intre site-uri pentru a le putea clasifica. Fii sigur ca optimizezi fisierele, minimizezi javascript si reglezi imaginile pentru ecranele retina si non retina.

Pasul 6

 Asigura-te ca pagina ta este pregatita si pentru mobil. In ultima perioada, utlizarea internetului pe mobil a depasit desktopul iar in ciuda acestui aspect sunt destul de multe pagini care nu sunt pregatite pentru a fi vizualizate pe mobil.

E atat de important ca paginile tale sa poate fi citite pe mobil incat trebuie sa te concentrezi asupra a doua aspecte si sa realizezi acest lucru:  urmareste modul in care un site web se poate ajusta si poate fi citit pe dispozitive mai mici, si viteza. Spre exemplu, WordPress are propria sa solutie incorporata pentru a te ajuta sa iti pregatesti paginile spre a fi citite pe dispozitive mobile.

Pasul 7

Designul este foarte important pe landing page, asa ca alege foarte bine imaginile pe care doresti sa le folosesti. Mai mult de jumatate dintre cei cate detin site-uri web nu aleg corespunzator imaginile. Imaginea este procesata de 60000 de ori mai rapid decat textul, iar daca doresti sa iti accentuezi produsul/serviciul, o imagine atent aleasa o sa te ajute mult in acest sens.

Un landing page include de obicei urmatoarele: solutia, lucru care face ca produsul tau sa fie tangibil, o persoana care foloseste acea solutie ( aici poate aparea o imagine in care un individ foloseste produsul/serviciul, si pare extrem de multumit, lucru care are un impact destul de puternic, pozitiv), un filmulet video care descrie modul de utilizare al produsului, si o ilustratie care evidentiaza produsul.

Sfaturi: Imaginea este recomandat sa vina cu un link doar in cazul in care urmeaza sa se deschida un formular, daca nu, renuntati la link. Imaginile nu trebuie sa fie prea mari deoarece vor incetini viteza site-ului, este rezonabil sa limitezi rezolutia imaginilor la maxim 1600×1200 pixeli. Nu folosi prea multe imagini deoarece acestea o sa distraga atentia.

Cat despre videoclipuri… ar fi bine sa te implici putin aici. A fost estimat faptul ca 74% din traficul de pe internet provine din videoclipuri. Estimarea a fost facuta in anul 2017. Asta se intampla din simplul motiv ca oamenilor le place cel mai mult sa priveasca. Un videoclip explicativ animat este solutia ideala pentru a explica ce se intampla in firma ta, practic sa oferi toate informatiile de care un posibil client are nevoie. Acest lucru imbunatateste increderea oamenilor si ii poate convinge in mod pozitiv despre produsele/serviciile tale.

Pe langa imagini si videoclipuri, un landing page are nevoie si de un font potrivit, compatibil cu marca companiei/firmei. Poti sa utilizezi servicii de fonturi personalizate ca Google Fonts sau Typekit. Modul cum utilizezi fontul, poate fi cheia, poti atrage imediat.Trebuie sa iei in considerare si culoare pe care o vei folosi. Aceasta trebuie sa fie la fel, cat mai izbitoare din punct de vedere vizual.

Pasul 8

Adauga un formular de contact pentru persoana care o sa ia legatura cu tine, iar o forma buna de contact necesita adresa de e-mail, un numar de telefon si cateva campuri care te ajute sa afli cat mai multe despre persoana care te contacteaza ca in exemplul urmator:

Pasul 9

Adauga o dovada sociala. Crezi ca cineva ar lua legatura cu tine daca nu a auzit niciodata de compania ta si daca nu exista dovezi ca cineva a cumparat si a fost multumit de produs? Cu siguranta nu. Aceste dovezi pot fi fie sub forma unor recenzii sau marturii. In acest mod site-ul tau va capata credibilitate si va fi intr-o continua transformare.

Pasul 10

Ferestrele pop-up trebuie utilizate cat mai inteligent. Utilizate in mod gresit, ferestrele pop-up pot deranja vizitatorii. Daca popup-ul  apare prea repede, ar putea dauna conversiilor, acest lucru este valabil si daca apar prea tarziu. S-a constatat ca 60 de secunde este timpul magic pentru a afisa un pop-up.  Oferta potrivita trebuie facuta pe pagina potrivita. Spre exemplu, daca vrei sa vinzi o carte, popup-ul care apare trebuie sa faca referire la transport, sau alte detalii care pot ajuta clientul ca ia mai repede o decizie.

Pasul 11

 Realizeaza testul A/B. In cele din urma trebuie sa te asiguri ca incerci totul pentru a ajuta publicul sa ajunga pe pagina ta. Asta este munca cea mai grea.  Testeaza-i, afla ceea ce gandesc.

Acum stii doar ca landing page este cheia succesului tau online iar toate aceste elemente trebuie sa se concentreze asupra unui singur scop: transformarea unor perspective in clienti. Din moment ce vei putea realiza o stransa legatura intre toate aceste elemente descrise mai sus, nu vor intarzia sa apara rezultate pozitive, si anume o crestere a conversiilor si totodata a vanzarilor.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment