Optimizarea SEO in 3 pasi

Optimizarea SEO: Modul 1  |  Modul 2  |  Modul 3

 

Asa dupa cum am vazut din modulul 1 [Site-ul meu are continut TEXT] de data trecuta, poti verifica si remedia personal punctele de mai jos. Nu ai nevoie de specialisti pentru asta. E suficient sa stii sa folosesti mouse si tastatura calculatorului si un browser.

Asa dar, eu in locul tau as verifica daca:

  1. Am completat Title
  2. Am Description corect
  3. Keywords-urile sunt adaugate
  4. index, follow exista
  5. Am in site robots.txt
  6. Exista sitemap.xml

Daca, dupa ce ai verificat, toate raspunsurile sunt pozitive, poti trece mai departe la promovarea SEO corecta a site-ului tau. Daca mai sunt lucruri de corectat, fa-o repede, nu trece mai departe fara a remedia problemele observate. Multe lucruri le poti face singur. Daca totusi exista exceptii nu ezita sa ne ceri ajutorul.

 

Atentie la informatiile meta

Verifica fiecare pagina a site-ului tau, mai ales prima pagina, paginile produselor / serviciilor si categoriilor importante. Pentru asta se apasa tastele CTRL+U (in Google Chrome sau Mozilla Firefox) – pentru a accesa sursa site-ului. Pentru cautare in sursa se foloseste CTRL+F, se scrie ce se cauta si se apasa tasta Enter.

Fiecare articol trebuie sa fie optimizat pentru 1 cuvant cheie principal, relevant pentru acea pagina, nu pentru toate cuvintele site-ului. De ex pagina despre serviciul „Instalare Windows” va folosi in informatiile meta si in text preponderent cuvinte legate de acest lucru (instalare windows, instalare sistem de operare, instalare windows pe calculator, instalare windows pe laptop, instalare windows Bucuresti.) Pentru a masura lungimea textului din descriere sau titlu se copiaza continutul (fara sintaxa, doar ce este in ghilimele) in notepad++.

meta1

1.     Am completat Title

Title este titlul paginii si va fi gasit in sursa paginii sub forma „<title>Reparatii Calculatoare 0723.281.655</title>”. Titlul paginii este important pentru indexarea in Google si trebuie sa contina cuvintele cheie principale ale site-ului (de preferat cel mai important si relevant pentru acea pagina), incorporate intr-o fraza logica cu inteles, care nu depaseste 60 caractere.

Daca nu ai titlurile completate corect, corecteaza-le prin intermediul panoului de administrare al site-ului tau sau editand codul sursa in cazul site-urilor statice. Nu stii cum se face? Cere ajutorul web designerului tau sa iti spuna cum se face sau sa o faca chiar el. Tu ii poti spune doar ce sa scrie. Un web designer nu este si un specialist SEO, ajuta-l.

2.     Am Description corect

Description contine descrierea paginii. O fraza care contine cuvintele cheie principale pentru acea pagina, incorporate intr-o fraza de pana la 160 caractere. Ex: „<meta name=”description” content=”Profesionisti IT efectuam Reparatii Calculatoare la Domiciliu dvs. in Bucuresti si Ilfov.Program inclusiv Sambata si Duminica” />”.

Cuvantul cheie cel mai important trebuie sa fie cat mai aproape de inceputul frazei (valabil si pentru titlu). Completeaza corect acest lucru odata cu titlul si cuvintele cheie de la pasul urmator.

3.     Keywords-urile sunt adaugate

Keywords – sunt cuvintele cheie pentru acea pagina. Cuvintele cheie pot fi sintaxe formate din 1-4 cuvinte, separate unele de altele prin virgula si spatiu. Trebuie sa fie 3-7 cuvinte cheie relevante. Ex: „<meta name=”keywords” content=”reparatii calculatoare, service calculatoare, reparatii pc, service pc, instalare windows” />”.

4.     index, follow exista

Acestea sunt comenzi pentru motoarele de cautare care le spun acestora daca au voie sau nu sa indexeze pagina respectiva. E bine sa fie in felul urmator: ” <meta name=”robots” content=”index, follow” />”. Daca nu exista deloc sintaxa e considerat ca e voie sa fie indexat. Daca in schimb este de forma „<meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” />” acea pagina nu va fi indexata de catre motoarele de cautare.

Poti folosi aceste sintaxe atunci cand doresti sa interzici indexarea unei anumite pagini in motoarele de cautare (de ex o pagina cu continut identic sau foarte asemanator cu alta). Verifica in sursa paginilor tale si corecteaza daca e cazul.

5.     Am in site robots.txt

robots.txt – este un fisier care comunica motoarelor de cautare daca sa indexeze sau nu intreg site-ul din acel folder si subfolderele lui (diferit fata de comanda de deasupra care se refera doar la anumite pagini din site).

El se gaseste la adresa http://numesite.ro/robots.txt sau, daca nu este acolo, nu exista. De obicei se foloseste pentru a nu indexa anumite pagini sau foldere dintr-un site si pentru a arata unde este sitemap-ul acelui site.

2meta

Comanda „Disallow” spune robotilor motoarelor de cautare sa nu indexele acel folder (de obicei pentru folderele de sistem). Daca gasim doar „Disallow: /” atunci e interzisa indexarea tuturor paginilor din acel folder sau intregul site daca nu e intr-un folder anume fisierul. Detalii aici: http://www.robotstxt.org/robotstxt.html

Noi avem nevoie ca site-ul sa poata fi indexat, sa se permita acest lucru. Ai grija sa nu fie „Disallow: /” daca vrei ca motoarele de cautare sa iti indexeze site-ul.

6.     Exista sitemap.xml

sitemap.xml – este un fisier care ii spune motorului de cautare ce pagini sa indexeze si cat de des sa le reviziteze in functie de cat de des se actualizeaza acestea. De obicei acest fisier se afla la adresa http://numesite.ro/sitemap.xml dar poate fi la o alta adresa (de obicei e specificata adresa diferita in robots.txt – vezi mai sus imaginea).

3sitemap

Dupa ce ai generat sitemap-ul (o poti face aici daca nu ai un CMS in site: https://www.xml-sitemaps.com/ ) incarca-l in site si specifica calea spre el in robots.txt. Apoi trimite-l spre indexare prin Google Webmaster Tools: https://www.google.com/webmasters/tools

Treci la treaba si corecteaza ce e de corectat in site-ul tau pentru ca peste 3 zile vei primi urmatorul pas din tutorialul Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori. Daca nu ai timp suficient sa faci aceste modificari, contacteaza-ne si te vom ajuta cu placere. Avem o echipa dedicata care lucreaza pentru ca tu sa te poti concentra asupra lucrurilor mult mai importante din afacerea ta.

Urmeaza pasul 3: Sunt pregatit pentru Promovarea SEO

Urmareste cu atentie email-urile avand ca expeditor Adrian – [PromovareW] si adauga la lista ta de contacte adresa promovarew@gmail.com pentru a te asigurca ca nu ratezi nici unul din mesaje. Daca din anumite cauze nu ai primit vreun mesaj din cele 3, scrie-mi si ti-l voi retrimite.

Recapitulare Tutorialul SEO „Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori„:

  1. Modul 1 Site-ul meu are continut TEXT!
  2. Modul 2 Atentie la informatiile meta

Iti multumesc pentru timpul acordat si iti doresc succes in online!

Cu respect, Adrian

1 Comment

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment