SEO

Mai jos am intocmit o lista cu factorii care iti influenteaza negativ si pozitiv locul site-ului afacerii tale, in Google. Daca afacerea ta are un site, ai grija ca acesta sa ocupe un loc bun in motoarele de cautare, pentru ca asa vei avea mai multi clienti. Voi incepe asadar cu lista de factori care, daca sunt folositi si luati in considerare, iti influenteaza locul in motoarele de cautare.

 

Factorii care influienteaza pozitiv site-ul tau

1. Increderea in domeniul tau

Daca Google a indexat site-ul tau si a avut o reactie buna la domeniul pe care l-ai cumparat, atunci Google te va afisa in primele locuri. Site-urile care se bucura de aceasta incredere pot contine multe elemente, si vor avea un loc mai bun un pagina de rezultate. “Increderea” este o unitate de masura ce are in vedere pana si link-urile de pe alte site-uri de incredere.

2. Pagina 21“Contact”

Ghidul Google spune clar ca site-urile care au  un buton de contact si  formular de contact vizibile si usor de realizat, se bucura de mai multe incredere.

3. Politica  si termenii de pastrare a confidentialitatii

Pentru a capata mai multe incredere din partea Google, site-ul tau trebuie sa aiba aceasta optiunea a secretizarii informatiilor personale. In cazul in care site-ul tau foloseste Google Adsense, atunci aceasta optiune este obligatorie.  Desi aceasta optiune poate duce la posibilitatea duplicarii continutului, Google ne spune ca este in regula.

4. Pagina “Despre noi”

La fel ca si butonul de contact si politica de confidentialitate, o pagina  detaliata, bine construita la sectiunea “Despre noi”  iti influenteaza in bine locul in Google. Motorul de cautare intelege ca site-ul tau nu este doar o pagina de internet plin de continut fara relevanta si pentru asta iti recompenseaza site-ul si evident si pe tine.

5. Structura site-ului

Daca iti organizezi site-ul dupa o structura diferentiata vei transmite un semnal bun catre Google. Multi oameni de afaceri se multumesc cu structuri plate, nedifierentiate pe niveluri , (cum este exemplul  “ domeniu.com/numele-postarii”) insa este mult mai bine daca folositi o structura diferentiata, pe niveluri, astfel incat sa poata fi observabil traseul prin site, pana la o anumita pagina. O astfel de structura trebuie sa arata cam asa : ”domeniu.com/articole-utile/despre-promovarea-web/cum-se-face-o-promovare-web-eficienta/”. In felul acesta Google dar si vizitatorii site-ului tau stiu  traseul pe care l-au urmat prin site-ul tau, iar Google te ajuta sa te ridici mai sus in pagina sa de rezultate.

6. Continut recent postat

Ai grija sa adaugi continut nou, de calitate, cat de des poti, ideal ar fi sa adaugi cateva sute de cuvinte in fiecare zi, chiar 2000 daca poti, pentru ca astfel cresti gradul de incredere pe care Google ti-l ofera.

7. Numarul de pagini

Numarul paginilor, in sine, nu afecteaza cu nimic locul tau in Google. Cu toate acestea,  daca ai mai  multe pagini indexate de catre Google, atunci ai mai multe sanse sa fii gasit la cautarea mai multor cuvinte cheie. La fel, daca ai mai multe pagini cu continut de calitate poti creste numarul de link-uri catre tine, fapt care are,cu siguranta, efect asupra locului tau pe paginile Google.

8. Harta XML a site-ului

Daca ai o astfel de harta pe site-ul tau vei ajuta Google sa indexeze mai usor site-ul tau.  Nu este garantat faptul ca iti va indexa toate paginile din harta, insa vei ajuta robotii Google sa se orienteze mai usor in site-ul tau. Totusi, daca nu ai o astfel de harta nu este un factor negativ, dar in acest caz trebuie sa te asigura ca site-ul tau are o structura usor de citit pentru Google.

9. Harta HTML a site-ului

De ce sa te multutmesti doar cu harta XML, cand poti sa o ai si pe cea HTML? Chiar daca pare mai mult o practica veche, rar intalnita astazi,  ii poate ajuta atat pe vizitatorii tai, cat si pe Google.

10. Locatia serverului

Locatia geograpfica a serverului care iti gazduieste site-ul poate influenta in care tari va fi vizibil site-ul tau. In functie de dorintele tale si de domeniul afacerii pe care site-ul il reprezinta, trebuie sa te hotarasti unde vrei sa fii vizibil.

11. HTTP/SSL

Oficial, Google foloseste pentru pozitionarea site-urilor rezultate si  HTTP-urile. Inca nu are un efecte destul de mare asupra pozitionarii finale, insa e bine de luat in calcul atunci cand iti creezi site-ul.

12. Breadcrumb Rich Snippets

Mai simplu spus “cararea cu firimituri” de pe site-ul tau va ajuta si la imaginea de ansamblu a asite-ului tau.  Aceste marcaje arata de unde ai pornit si cum sa te intorci pe pagina respectiva. Pot fi sub forma de butoane “back to top” sau “back to home page” care sa ajute vizitatorii sa se intoarca de unde au plecat.

Optimizarea pentru dispozitivele mobile

Asigura-te ca site-ul tau va fi vizibil si pentru cei care folosesc o tableta sau un telefon mobil. In felul acesta oricine are un astfel de dispozitiv va putea sa viziteze site-ul tau, pe langa faptul ca Google vede cu ochi uni acest gen de optimizare pentru ca vei fi vizibil pentru toata lumea indiferent de dispozitivul de pe care te urmaresc.

Google a creat un instrument, de curand, prin care te ajuta sa vezi  daca site-ul tau este potrivit si pentru dispozitivelel mobile.

Factorii ce iti pot influenta negativ evolutia site-ului in Google

Bineinteles ca exista si factori care iti pot influenta negativ pozitionarea pe Google, mai ales daca ii ignori sau daca ii folosesti cu neatentie. Ai grija cum te folosesti de urmatorii factori, pentru ca ei pot face diferenta intre locul 1 pe prima pagina pe Google (visul oricarui om de afaceri) si locul 1 pe a doua pagina de rezultate Google( acolo unde mai putin de 5% din utilizatorii de internet se aventureaza).

13. Indisponibilitatea site-ului tau

Daca utilizatorii de internet nu pot vizualiza site-ul tau pentru o zi-doua, e acceptabil, insa daca site-ul tau nu este disponibil pentru mai multa de cateva zile – o saptamana, vei avea de suferit.  Totusi, vestea buna este ca atunci cand iti vei rezolva problema si site-ul tau va fi refacut, Google il va reindexa.

14. Continut meta copiat

Am mai discutat despre importanta originalitatii continutului , la fel ca si despre unicitatea descrierii  meta si a titlului pentru fiecare pagina. Daca site-ul tau are continut meta duplicat pe mai multe pagini vei pierde din vizibilitate. Cu alte cuvinte poti deveni incet, incet invizibil pentru Google, prin urmare si pentru utilizatorii de internet. Evident ca nu vrei asta.

15. Site-ul tau nu este optimizat pentru dispozitivele mobile

In timp ce lipsa unui design al site-ului impresionant nu iti va afecta pozitionarea pe Google, trebuie sa retii ca este foarte important sa fii vizibil si pentru cei care te cauta depe dispozitive mobile.

16. Vizitatori neloiali sau neglijenti

Google stie exact care pagini dinsite-ul tau sunt citite, pentru cat timp, stie daca vizitatorii sar de la o pagina la alta fara sa citeasca, sau daca se opresc sic citesc continutul tau. Google poate face asta, indiferent daca ai sau nu instalata aplicatia Google Analytics.

Site-urile care nu sunt citite, doar privite pentru cateva secunde pe fiecare pagina tind sa coboare in topul Google. Pentru a evita asta, ai nevoie de continut de calitate si original.

17. Raportari negative

Daca site-ul tau are o reputatie proasta pe site-uri ca Yelp.com, RipOffReport.com  sau Google Places, vei avea de suferit, mai ales pe termen lung.  De la prea multe link-uri pe site pana la tratamentul prost aplicat clientilor tai,  toate sunt  motive de raportare negativa prin care poti  sa ajungi pe “lista neagra” a Google-lului.

18. Prea multe reclame

Daca site-ul tau este incarcat cu reclame (chiar daca stim ca poti aduna ceva bani din ele), risti a vizitatorul sa fie distras de la site-ul tau. Cu alte cuvinte ce castigi pe o parte, pierzi pe alta. Tine vizitatorii aproape de subiectul site-ului tau si renunta la prea multe reclame.

19. Pagerank Sculpting

Aceasta practica consta in evitarea urmaririi unor link-uri externe sau interne ale site-ului tau, pentru a controla evolutia ta in Page Rank. Desi practicata putin spre deloc nu iti afecteaza pozitionarea in Google, daca vei abuza de aceasta metoda risti sa fii raportat sau penalizat de Google.

20. Blocarea accesului catre CSS/JS

Daca blochezi accesul robtilor Google catre fisierele tip CSS sau JS, afecteaza direct performantele site-ului, in ceea ce priveste pozitionarea intre rezultatelel cautarii.

21. Penalizarile Panda

Google da mare atentie site-urilor care au fost penalizate de noua versiune a aplicatiei Panda. Daca site-ul tau e penalizat vei putea vedea cu ochii tai cum cobori tot mai jos pe lista de rezulatate Google.

Este important sa acorzi atentie tuturor factorilor enumerati mai sus. Tratati cu atentie, fiecare dintre ei te va urca tot mai sus in clasamentul Google, iar o pozitie buna iti aduce mai mult profit. Avand in vedere cate lucruri depind de tine, cand vine vorba de succesul tau, ar fi pacat sa te ruinezi singur, doar pentru ca nu ai fost destul de atent.

7 Comments

  1. Foarte util articolul, dar eu cred ca, continutul de calitate are mai mare influenta decat celelalte puncte.
    Google cauta sa ofere rezultate relevante end-userilor si de accea se pune foarte mare accent pe acest punct.

  2. Ce parere aveti de sitemap-urile multiple.
    Un sitemap pentru imagini, unul pentru articole si unul pentru produse.
    Credeti ca influenteaza daca sunt separat?

    Bafta

    • Sunt ok sitemap-urile multiple, atata timp cat exista si un sitemap mama, care sa faca link catre celalte si sunt toate trimise spre indexare.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment