Optimizarea SEO in 3 pasi

Optimizarea SEO: Modul 1  |  Modul 2  |  Modul 3

 

Asigura-te ca inainte de a incepe promovarea SEO a site-ului tau, totul este in regula in el si asta iti va asigura succesul online!

Poti verifica si remedia personal punctele de mai jos. Nu ai nevoie de specialisti pentru asta. E suficient sa stii sa folosesti mouse si tastatura calculatorului si un browser.

M-am asigurat ca:

  1. Link-urile site-ului meu sunt SEF (Search engine friendly)
  2. Site-ul meu are design responsiv
  3. Am suficiente link-uri de calitate inspre site

Daca, dupa ce ai verificat, toate raspunsurile sunt pozitive, poti trece mai departe la promovarea SEO corecta a site-ului tau. Daca mai sunt lucruri de corectat, fa-o repede, nu trece mai departe fara a remedia problemele observate. Multe lucruri le poti face singur. Daca totusi exista exceptii nu ezita sa ne ceri ajutorul.

 

1.     Link-urile site-ului meu sunt SEF (Search engine friendly).

Adresele URL ale paginilor interne ale site-ului de genul http://shop.stephanpelger.com/index.php?route=product/product&product_id=98 ar trebui sa fie de forma: http://shop.stephanpelger.com/party-pants-dama-BSP040 – pentru ca motoarele de cautare sa recunoasca din link cuvintele cheie.

Prima versiune de mai sus nu este buna, a doua e corecta. Remediaza asta din panoul de administrare al CMS-ului tau sau cere ajutorul firmei care ti-a facut site-ul.

1promovarea-seo

Daca folosesti wordpress poti schimba forma link-urilor foarte simplu din meniul Setari – legături permanente.

2link-sef

Daca folosesti alt CMS, cauta prin setari si vei gasi o optiune de genul Parmalinks, link rewrite, url rewrite, sef link, sef URL.

Aceasta forma a link-urilor va ajuta motoarele de cautare sa vada cuvintele cheie din link si va indexa mai bine paginile site-ului.

2.     Site-ul meu are design responsiv

Din primavara lui 2015, Google a introdus inca un element pe lista celor dupa care clasifica site-urile in rezultatele cautarilor, si anume daca site-ul este sau nu adaptat pentru accesul de pe dispozitive mobile. Asta insemna ca site-urile care au un design responsiv sau adaptiv sau versiune dedicata pentru mobil vor fi mai bine indexate decat cele care nu au in cautarile de pe mobil.

Din moment de peste 50% din traficul online se face de pe mobil, e un lucru demn de luat in seama.

Pentru a verifica asta ingustam fereastra browserului din laterala, asa:

3neresponsiv4responsiv

Site-ul fara design responsiv va aparea incomplet, continutul lui va fi vizibil doar daca se va derula folosind bara de derulare din josul paginii. Nu e bine.

Site-ul care are design responsiv se va redimensiona si rearanja automat continutul la micsorarea ferestrei. La acest site nu va aparea bara de derulare jos. Tot continutul va fi vizibil fara derulare stanga – dreapta. E bine sa fie asa.

Unele site-uri au versiunea de responsiv pe subdomeniu, de genul: http://m.numesite.ro Daca nici acolo nu exista, sunt peste 80% sanse ca aceasta versiune sa nu existe la acest site (cu mici exceptii). Poti face si o ultima verificare: deschide site-ul de pe mobil. Se vede la fel ca de pe calculator sau este diferit? Scrisul este lizibil fara a face zoom pe el? Poti face click cu degentul pe link-urile din site fara a apasa pe mai multe link-uri odata?

Creaza un desing responsiv sau o versiune de mobil separata a site-ului. Daca nu ai facut acest lucru inca, ar fi bine sa te opresti din a cheltui timp si bani cu promovarea web, pana rezolvi acest punct.

3.     Am suficiente link-uri de calitate inspre site

Si acum… marea intrebare: Ce insemna link-uri suficiente? Ce insemna link-uri de calitate? Cate link-uri ar trebui sa am ca sa ajung in prima pozitie din Google? Nu vreau sa te dezamagesc da… nu exista un raspuns exact la intrebarea ta.

Un hiperlink (în engleză hyperlink), sau mai scurt un link, este o referință, legătură, element de navigație într-un document electronic către alte părți ale aceluiași document, alte documente sau secțiuni din alte documente, spre care un utilizator este trimis atunci când accesează elementul de navigație. Mai tehnic exprimat, un hiperlink este o referință într-un hipertext, care funcțional dă posibilitatea executării unui salt către alt document electronic (alt hypertext) sau către o altă poziție a respectivului document (hipertext). Dacă hiperlinkul este executat, atunci este apelată și conectată direct ținta (destinația) referinței. În general, termenul hiperlink se referă (hyper) la rețeaua informatică mondială, unde linkurile (hiperlink) sunt componente de bază. Trebuie înțeles că saltul la destinația dorită în referință se execută electronic, deci referința este electronic prelucrată. Un link este asemănător cu referințele și citările folosite în literatură, cu diferența că destinația hiperlinkului se poate accesa automat și instantaneu, printr-un singur clic cu mausul. Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Hiperlink

In concluzie, un link este o legatura catre o alta pagina web, fie in acelasi site, fie in alt site diferit.

Google a avut inca de la inceputurile sale 2 mari reguli pentru a indexa un site in paginile lui. A tinut cont de continutul original si de calitate, asa cum am mentionat in pasul 1 din acest tutorial si apoi de link-urile create spre site-ul respectiv.

Cu cat a fost mai original si de calitate textul din site si, cu cat au fost link-urile mai multe si de calitate spre acesta, site-ul s-a situat intr-un loc fruntas in cautarile Google pentru cuvintele cheie relevante pentru el. Restul detaliilor sunt doar nuante ale acestor reguli. Desi exista peste 200 de indicatori care influienteaza locul in SERP, totul porneste de la aceste 2 reguli de baza pe care din cauza simplitatii lor, multi refuza inca sa le inteleaga.

Cele 2 update-uri de temut de la Google, care au facut prapad prin site-uri in ultimii ani, tocmai asta au vizat: continutul copiat sau nerelevant, penalizat de catre Google Panda si, link-urile nerelevante sau problematice, penalizate de Google Pinguin. Desi mai exista update-uri care au dus la penalizari ale unor site-uri, acestea au avut cea mai mare influienta si sunt mai mult ca sigur (desi mai gresesc si eu ca sunt om) ca si un urmatorii ani Google va pune accent tot pe continut si link-uri.

Desi as vrea sa detaliem pe cat posibil aici, strategia de link building este un lucru destul de vast, pe care il tratam separat in tutorialul de aici

 PS: daca nu ai timpul necesar, putem face noi analiza SEO a site-ului tau pentru tine [click pentru detalii] 

Iti multumesc pentru rabdarea de a parcurge acest tutorial si, te rog sa imi spui parerea ta sincera dupa ce ai testat cele invatate pana aici. Scrie-mi pe adresa de email: promovarew@gmail.com sau pe pagina de facebook https://www.facebook.com/promovarew

Vrei sa recitesti celalte 2 module din Tutorialul SEO „Optimizarea SEO in 3 pasi, pentru incepatori„?

  1. Modul 1 Site-ul meu are continut TEXT!
  2. Modul 2 Atentie la informatiile meta
  3. Modul 3 Sunt pregatit pentru Promovarea SEO

Iti doresc succes in online!

Cu respect, Adrian

Cele 5 tehnici de promovare SEO

Vrei sa treci la urmatorul pas in promovarea site-ului tau?

Am adunat, testat si sintetizat cele mai sigure 5 tehnici de promovare online prin link building intr-un tutorial premium de doar 18 pagini (PDF).
Oferta limitata pret: FREE in loc de 57 lei

2 Comments

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment