Marketing online

Doriti sa aveti mai multi clienti in perioada sarbatorilor? S-a constatat faptul ca aceasta perioada a sarbatorilor este cea mai favorabila cumparaturilor, este practic cea mai buna perioada a vanzarilor din intregul an.

Totusi, stiti cum ar trebui sa profitati de ea?

Urmatorul articol are scopul de a va ajuta prin 7 idei de marketing, special formulate astfel incat vanzarile in acest sezon sa creasca din ce in ce mai mult.

  1. Decorati-va magazinul online;
  2. Creati diverse pachete cadou;
  3. Scrieti ghidul cadourilor de Craciun;
  4. Optimizati campaniile publicitare;
  5. Oferiti carduri cadou;
  6. Da-ti drumul transporturilor gratuite;
  7. Rulati reduceri si dupa Craciun;

1.Decorarea magazinului online. Aceasta este prima si cea mai simpla idee de marketing, designul. Ca sa puteti crea spiritul de vacanta aveti la dispozitie trei moduri de a face asta: creati un logo potrivit Craciunului, creati bannere de vacanta cu ajutorului aplicatiei Canva si utilizati fonturile corespunzatoare, speciale sarbatorilor.

Logo-ul trebuie neaparat sa contina elemente de sarbatoare cum ar fi: oameni de zapada, palarii de Craciun, coroane, elfi, vasc, ciocolata calda, cadouri, luminite, brazi, manusele, ghirlande si multe alte elemente specifice.

Crearea bannerelor de sarbatoare cu ajutorul aplicatiei Canva, care este un instrument absolut uimitor si mai ales gratuit, era o alta idee minunata. Efectiv utilizati functia drag and drop si alegeti tot ceea ce va place. Pentru un banner de Craciun cat mai reusit, indicat ar fi sa creati mai intai un design cu dimensiunile 800×300 pixeli, dupa care, accesati sectiunea “sabloane” si alegeti o tema care va place cel mai mult.

In ceea ce priveste utilizarea fonturilor de Craciun, unul dintre urmatoarele ar fi ideal:

2.Crearea pachetelor cadou este o ideea geniala cu ajutorul careia puteti scapa de varianta reducerilor. Nu numai ca cei interesati de produse o vor considera o afacere destul de buna, dar si valoarea media a comenzii poate sa creasca. Clientii pot sa cumpere mult mai mult decat au planificat initial. Spre exemplu daca vindeti birouri, oferiti drept cadou un suport pentru pixuri sau un cos pentru hartii. Cu siguranta clientii o sa fie incantati deoarece oricum urma sa isi achizitioneze diverse alte lucruri pe langa produsul principal.

Este de 10 ori mai profitabil decat sa acordati reduceri strict procentuale.
Nu sunteti sigur ce produse sa imbinati? Ei bine, trebuie sa va ganditi sa creati pachete cu sens: incercati sa observati care sunt cel mai bine vandute 10 produse si aveti grija sa nu le puneti in acelasi pachet. Ideal ar fi sa creati pachete noi pentru fiecare zi.

3.Scrierea ghidului cadourilor de Craciun. Aceasta idee pare sa fie cea preferata din intreaga lista iar acest lucru se intampla datorita continutului care pare sa fie coloana vertebrala a cresterii pe termen lung. Puteti pur si simplu sa creati un ghid pentru Craciun  optimizat in cautarea unui cuvant cheie, care sa fie dedicat Craciunului, dupa care il puteti actualiza in fiecare an.

Aceste ghiduri de cumparaturi au un mare potential de a va aduce sute, poate chiar mii de vizitatori folosind cuvinte cheie ce reprezinta intentia de a cumpara. Destul de des, oamenii cauta “idei de cadouri”. Procedati in felul urmator:

Luati prima adresa URL, copiati-o, si apoi inserati-o in Ahfers ( puteti obtine un trial de 7 zile pentru 7 dolari), apoi faceti click pe sectiunea ”organic keywords”

Acum, o sa puteti vedea toate cuvintele cheie pentru care se clasifica URL-ul. Gasiti cuvantul cheie cu volum mare de la care se primeste cel mai mult trafic si utilizati-l drept cuvant cheie principal. In cazul nostru avem “cadouri pentru iubitorii de caini”, asadar, cel mai bun titlu ar fi: “Cele mai bune 50 de cadouri pentru iubitorii de caini.” (satisfacere garantata).

Motivul folosirii parantezelor (satisfacere garantata) este deoarece acest lucru ajuta titlul meta sa iasa in evidenta in rezultatele cautarii, ceea ce va poate ajuta sa obtineti mai multe click-uri si sa va ridicati in top.

Acum, puteti crea articolul asigurandu-va ca urmati cele mai bune practici SEO. Cuvantul cheie trebuie inclus in:

  • Titlu si descrierea meta
  • Titlul articolului
  • URL
  • De cateva ori in continut

Trebuie sa stiti, ca odata publicat articolul, munca nu se termina aici. Este necesar sa mai consultati link-uri si sa va promovati articolul. Il puteti partaja pe social media, il puteti trimite prin email de unde si altii sa il trimita mai departe.

4.Optimizati campaniile publicitare. Nu se poate discuta despre marketing fara a se mentiona campaniile. Exact asa cum va doriti sa scrieti continut pentru a insera cuvintele cheie, asa o sa va doriti si sa comutati bugetul cuvantului cheie pentru a licita pentru cuvintele cheie sezoniere. De exemplu, “decorarea casei” (linia rosie de mai jos) obtine cautari pe tot parcursul anulu, insa “decorurile interioare pentru Craciun”se ridica evident in ultima saptamana din noiembrie.

Luati in considerare difuzarea acelor cuvinte cheie de sezon mai ales pentru a indica noile ghiduri de cadouri, este posibil ca acest lucru sa aiba un CPC mai mic si mai multe clickuri. Mai inainte de a utiliza cuvinte cheie, indicat ar fi sa le testati sa vedeti daca functioneaza.

5.Oferiti carduri cadou. Este posibil ca deja sa oferiti carduri cadou insa daca inca nu o faceti ar fi bine sa incepeti. Sunt niste daruri de Craciun extraordinare. Ganditi-va, aveti o multime de produse pe site-ul dumneavoastra. O sa fie multi clienti care o sa doreasca sa faca cadouri, articole de imbracaminte de exemplu, insa nu stiu exact marimea sau culoarea preferata. Un card cadou ar fi perfect in acest caz. Persoana draga il poate primi si isi poate achizitiona exact ceea ce ii place. Iata un exemplu despre cum sunt trimise cardurile cadou pe Shopify:

6.Da-ti drumul transporturilor gratuite. In aceste zile, transportul gratuit devine o necesitate. In cazul in care doriti competitiv trebuie sa va alaturati magazinelor care fac deja acest lucru, spre exemplu Amazon. Puteti face asta prin doua modalitati:

  • Puteti insera transportul in pretul de achizitie;
  • Evitati sa afisati costul transportului (macar incercati sa vedeti daca functioneaza)

Ideal ar fi sa testati, poate fi o idee excelenta de marketing.

7.Rulati reduceri si dupa Craciun. Doar pentru ca s-a terminat Craciunul, asta nu inseamna ca trebuie sa se termine si reducerile. Oamenii inca mai cauta oferte chiar si dupa sarbatori. Asta mai ales daca Mos Craciun nu a adus cadourile asteptate. Dupa sarbatori, oamenii sunt destul de relaxati si se delecteaza cu cateva cautari pe Google, n-ar fi rau sa gaseasca cateva oferte pe care inca le are magazinul dumneavoastra.

Aceasta este si o perioada potrivita pentru a vinde ceea ce nu ati reusit inainte de Craciun. Incercati sa scapati de produsele vechi acordandu-le reduceri substantiale care nu pot trece neobservate.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment