SEO

Salut. Vreau sa iti povestesc despre primul meu site personal, creat cu vreo 14 ani in urma. L-am facut ca sa invat si eu cum se face un site, sa ma obisnuiesc cu limbajul HTML si sa arat lumii intregi niste informatii care mi se pareau mie interesante.

Am pus niste super articole si tutoriale despre cum sa iti faci un site, cum sa castigi bani din online si alte chestii de genul asta. Am publicat totul acolo si… am asteptat sa vina vizitatorii aia multi care sa dea click pe bannerele mele de acolo (in urma carora trebuia sa castig niste bani).

Am inceput sa povestesc prietenilor, colegilor de facultate, la toata lumea ca mi-am facut un site interesant, sa intre pe el sa vada ce e acolo. Trimeteam chiar si mass-uri prin Yahoo Messenger tuturor celor din lista, pana m-au banat 🙂

traffic-pe-site

Aveam un site super pentru acea vreme (credeam eu) si pentru cunostintele mele de atunci insa, eram cam singur pe el. Cel mai mult am avut 20 de vizitatori intr-o zi pe site si asta la 2 luni dupa ce il publicasem. Daca nu gasem niste metode de a aduce vizitatori pe site era in zadar. Era ca un supermarket cu cele mai bune oferte in mijlocul padurii si fara nici o carare inspre el. Nu aveam cum sa castig bani din site fara vizitatori, fara trafic online.

Ti se pare cunoscuta povestea mea? Ai trecut si tu prin asta?

Exista foarte multi antreprenori care fac exact la fel. Investesc bani multi in crearea unui site de prezentare sau magazin online, il fac frumos, elegant, pun acolo informatii de cea mai buna calitate, il optimizeaza pentru o buna rata de conversie si… apoi se opresc si asteapta.

Trezirea! Nu o sa ai un site functional daca doar astepti sa il viziteze cineva asa din senin!

Traficul este sufletul site-ului tau. Daca ai vizitatori vei avea si clienti. Daca nu ai vizitatori pe site cine sa iti comande produsele sau serviciile pe care le vinzi?

Exista mai multe tipuri de trafic pe care le poti folosi dupa cum stiai deja (daca nu stiai afli acum).

  1. Traficul platit – poate fi adus prin campanii PPC (Plata per click ) ca de exemplu Google Adwords sau campanii Facebook, alte campanii cu plata la click pe link.
  2. Traficul organic – vine de pe urma strategiilor SEO aplicate (astea sunt diverse si am publicat deja un tutorial despre ele aici) direct din rezultatele cautarii prin motoarele de cautare (ex: google.ro)
  3. Trafic offline – sunt metode prin care aduci pe site persoane care iti vad reclama din mediul offline (bannere stradale, carti de vizita, pliante, produse personalizate, etc)
  4. Alte surse de trafic – despre asta vom discuta astazi.

In acest articol vom discuta despre:

  1. Creaza continut de calitate – Cum sa faci continutul din site-ul tau in asa fel incat vizitatorii sa adore sa il citeasca si sa il recomande mai departe
  2. Link-uri din conturile de Social Media – Cum sa obtii linkuri inspre site din conturile tale de pe retelele de socializare
  3. Guest blogging – metoda prin care atragi cititorii altor site-uri din nisa ta
  4. Raspunde la intrebari pe site-urile de profil pentru a directiona trafic inspre site-ul tau
  5. Scrie pe forumuri si comenteaza pe bloguri – atfel obtii link-uri si trafic gratuit
  6. Creaza si publica un videclip pe site-uri de videosharing – foloseste-te de aceasta metoda gratuita de a atrage vizitatori noi in site
  7. Pune link in semnatura din email – si vei mai obtine cateva vizite gratuite catre site-ul tau

1. Creaza continut de calitate

Si nu glumesc 🙂 Continutul este cel mai important lucru pentru motorul de cautare dar si pentru vizitatorii site-ului tau.

Daca tu oferi valoare prin ceia ce publici in site, vizitatorii il vor citi si il vor recomanda mai departe fara ca nici macar sa le ceri tu asta. Vor recomanda site-ul tau pur si simplu pentru ca il considera util. Am discutat deja despre ce sheruiesc oamenii pe internet in articolul Cele 8 secrete ale Social Media. Fa articolele din site-ul tau sa se incadreze in aceste reguli si vei avea trafic gratuit din retelele de socializare.

Raspunde la intrebari. Daca ai activa posibilitatea de comentarii la articolele de pe site-ul tau (si ar fi indicat sa o ai), raspunde cat mai repede la orice intrebare primesti. Raspunde corect si documentat. Nu contrazice, incearca sa ai un dialog constructiv si nu un monolog in care incerci sa dovedesti ca tu stii cel mai bine 🙂

Posteaza periodic. Eu momentan nu prea fac lucru acesta, desi stiu ca trebuie facut. Ma organizez in asa fel incat pe viitor sa pot posta cat mai des. E de preferat sa postezi regulat, astfel incat cititorii tai sa stie cand va aparea un articol nou (de exemplu in fiecare marti si joi la ora 9).

Ajuta cititorul sa distribuie continutul. Pentru asta poti instala pluginuri sau extensii in site-ul tau (depinde de platforma pe care e creat). Cele mai populare sunt  ShareThis si AddThis. Incearca-le si foloseste cel care ti se pare mai potrivit.

2. Link-uri din conturile de Social Media

Actualizeaza conturile tale de pe retelele de socializare si adauga link catre site-ul tau. Poti pune link in sectiunea de descriere a paginii si in campul dedicat adresei web, ca in poza de mai jos.

facebook-pagina

Adauga link-uri in descrierea pozelor pe care le publici, in special pentru cover photo. Profita de oportunitatea de a capata trafic gratuit din Facebook.

link-facebook

Actualizeaza profilul tau personal de pe retelele de socializare si pune link catre site-ul tau. Fa asta pentru toate conturile active care le ai pe retele de socializare. Daca ai conturi pe foarte multe platforme, ar fi cazul sa te limitezi la cateva pe care cititorii site-ului tau le frecventeaza mai des. E bine sa fii acolo unde sunt si clientii tai.

3. Guest blogging

Sa scrii articole pentru alte site-uri pare descurajant la inceput. E ca o munca gratuita. Daca realizezi insa avantajul acestei strategii de promovare, atunci iti dai seama ca merita sa investesti cateva minute in aceasta directie.

Guest blogging – inseamna sa publici un articol de calitate pe un alt site, un site cu trafic considerabil pe care il acceseaza persoane interesate de domeniul tau de activitate.

Avantajele principale ale Guest blogging sunt:

  1. Primesti gratuit link-uri de calitate catre site-ul tau
  2. Oamenii te vor vedea ca pe un expert in domeniul pentru care scrii
  3. Primesti trafic gratuit, de calitate, targetat catre site-ul tau.

In general trebuie sa cauti site-uri cu autoritate in nisa ta. De exemplu daca scrii despre slabire, vei cauta site-uri care accepta astfel de articole. Poti cauta pe Google folosind cuvantul tau cheie principal impreuna cu sintaxa:

  • keyword “submit a guest post”
  • keyword “guest post”
  • keyword “guest post by”
  • keyword “accepting guest posts”
  • keyword “guest post guidelines”

* Unde „keyword” este cuvantul cheie principal din nisa ta (poti incerca mai multe). Cautarea se refera la site-urile scrise in engleza, foloseste aceiasi sintaxa tradusa in romana pentru site-urile romanesti.

Contacteaza site-urile gasite si propune-le sa publice articolul tau. Incearca initial sa stabilesti o legatura cu administratorul site-ului respectiv. Arata-i cat de incantat esti de calitatea articolelor de pe site-ul lui si spune-i ca daca este deacord ai vrea sa il ajuti cu un articol de specialitate.

Contacteaza cel putin 10 site-uri. Daca nu accepta nici unul mai contacteaza inca 10, pana vei publica articolul tau. La inceput este mai greu, mai ales cand nu esti cunoscut. Dupa ce numele tau devine cunsocut vei fi invitat sa scrii contracost pe astfel de site-uri.

Compune un articol de nota 10. Odata acceptat sa scrii pentru un site pregateste cel mai bun articol pe care il poti face tu. Sa fie cat mai lung (macar 2500 cuvinte), sa fie documentat cu date concrete si surse credibile, sa aiba poze, eventual video sau grafice. Scrie-l in asa fel incat sa fie interesant si bun de sheruit de catre cititori.

Pune link inspre site-ul tau. Asta este lucru principal care te intereseaza sa il obtii de pe urma publicarii lui. Pune 1-2 link-uri catre site-ul tau. E de preferat sa pui link catre materiale utile in dezvoltarea ideii din articolul publicat. Link catre un articol de pe site-ul tau care detaliaza un anumit subiect amintit in articolul scris. In acest fel vizitatorii vor fi mai interesati sa dea click si sa ajunga pe site-ul tau. In pagina pe care vor ajunge nu uita sa ai butoane de socializare si posibilitatea de abonare la newsletter pentru a-ti imbogati lista de cititori.

4. Raspunde la intrebari

Exista site-uri de intrebari si raspunsuri de genul:

in care userii pun anumite intrebari pe de o parte si pe de cealalta parte primesc raspuns de la comunitate. La fel ca si la discutiile pe forumuri si comentariile la articole, va trebui sa ajuti, sa dai raspunsuri de calitate si sa recomanzi resurse suplimentare din site-ul tau.

bizoo-raspunsuri

Raspuns la o intrebare de pe megaajutor.bizoo.ro si link catre resurse suplimentare

Astfel de site-uri au de obicei autoritate mare ajutand la SEO si link-urile de acolo aduc trafic direct targetat.

5. Scrie pe forumuri si comenteaza pe bloguri

Aceasta strategie completeaza cu succes metodele de promovare web prezentate in Tutorialul Cele 5 tehnici de promovare SEO. Este una din strategiile de link building care te va ajuta in promovarea web a site-ului tau si in acelasi timp iti poate aduce trafic direct catre el.

Frecventeaza forumurile unde se discuta subiecte din nisa din care face parte site-ul tau. Raspunde la intrebarile de acolo si, atunci cand este relevant (ar fi bine sa fie de obicei), posteaza un link catre un articol de pe site-ul tau care detaliaza acel subiect.

Citeste site-urile „concurente” cu trafic mare din nisa ta de interes. Raspunde prin comentarii la ideile din articole si la fel, pune link catre articole din site-ul tau in comentarii. Nu face spam, posteaza doar atunci cand este relevant un link in comentariu,. In rest poti pune link-ul in profilul tau.

Nu incerca sa le vinzi nimic. Doar ajuta cu informatii concrete pe care le poti pune la dispozitie. In felul asta ei vom apela la tine cu incredere atunci cand sunt pregatiti cu adevarat sa cumpere.

Odata la 3-4 zile aloca-ti o jumatate de ora sa faci lucru asta. Astfel iti va intra in obisnuinta.

6. Creaza si publica un videclip pe site-uri de videosharing

Este una din metodele puternice de promovare SEO care iti poate aduce un numar considerabil de vizitatori din site-urile de video sharing.

YouTube a devenit al doilea mare motor de cautare dupa Google. Oamenii cauta aici explicatii video si rezolvari la problemele lor.

Created by Mushroom Networks

Dupa cum ai vazut chiar in acest articol, un videoclip despre cum sa iti setezi semnatura in adresa de email, va avea cautare si iti va aduce trafic pe site-ul tau. Fii inventiv. Daca tu ai un site despre metode de slabire, atunci nu de semnatura in email au nevoie vizitatorii tai. Gandeste-te la cateva videoclipuri care sa completeze articolele tale.

Creaza acele videoclipuri si publica-le pe youtube. Include in articole acele videclipuri si apoi sheruieste link-urile.

In descrierea videoclipului de pe youtube pune link catre site-ul tau – de preferat catre articolul de suport al acelui videoclip.

Exista mai multe site-uri de videosharing. O lista cu cele mai folosite site-uri de videosharing si pasii de urmat pentru a identifica surse noi, o gasesti in Tutorialul „Cele 5 tehnici de promovare SEO

7. Pune link in semnatura din email

Eu trimit zilnic in medie aproximativ 40 email-uri catre clientii existenti, prospecti, colaboratori, echipa, prieteni, etc. Sunt sigur ca si tu trimiti zilnic mesaje prin email. Poate mai putine sau chiar mai multe decat mine. Oricum ar fi, este un alt mediu din care poti obtine link-uri si trafic catre site-ul tau.

Creaza o semnatura personalizata in care pe langa datele de contact sa incluzi link catre site-ul tau sau catre unul din articolele catre care vrei sa atragi trafic. Mai jos ai un video in care poti vedea cum se face o singura data o astfel de semnatura si apoi e inserata automat in fiecare email:

Concluzii

Cum ti s-a parut articolul de astazi?

Sunt sigur ca ai descoperit cel putin o metoda gratuita de a atrage trafic catre site-ul tau. In cazul in care stiai deja toate aceste metode, probabil stii si altele care nu sunt expuse aici si, te-as ruga sa le impartasesti si cu noi.

Povesteste-ne care metoda a dat cele mai bune rezultate la site-ul si, da si tu un share ca sa afle mai multa lume despre ea.

18 Comments

  1. Salut, foarte bun acest articol!
    Consider ca cea mai buna buna varianta de este reprezentata de traficul organic.
    E adevarat, acest gen de trafic vine foarte greu, insa pe termen lung e cel mai viabil.

  2. Vizitatorii din SM sunt relativ usor de adus, problema e cum ii poti pastra? nici sa mai zic de comenzi. Am incercat zeci de variante, cu mai multe site-uri, diferite abordari, diferite domenii de produse si povestea e cam trasa la indigo, bounce rating undeva la peste 85% …asta cu site-uri care inregistreaza bounce rating 45 – 55% pentru trafic organic si 30 – 35% pentru trafic din reteaua adwords. Motiv pentru care am cam renuntat, din lipsa de idei 🙂

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment