Marketing online

A venit timpul să vorbim și despre anunțurile de pe Facebook, mai exact despre cum să obții mai multe rezultate (mai multe lead-uri, venituri mai mari) cu ajutorul acestora.

Astăzi îți voi prezenta 7 tactici avansate pentru anunțurile de pe Facebook. Acestea sunt cele mai bune tehnici pe care le-am folosit pentru a crește atât ratele mele de conversie, cât și pe cele ale clienților mei.

Înainte de toate, pentru monitorizarea vânzărilor și conversiilor, va trebui să instalezi Pixelul Facebook pe website-ul tău și să implementezi una dintre cele două metode de monitorizare a conversiei.

Pixelul Facebook este doar o parte din codul cunoscut și ca script pe care îl inserezi în website-ul tău și care retrimite mesaje către Facebook pentru monitorizare.

După ce vei instala pixel-ul, vei putea  să targetezi din nou persoanele care ți-au vizitat website-ul, să monitorizezi evenimentele care au loc pe website-ul tău și atribui activitatea respectivă direct acelui anunț care ți-a adus vizitatorul pe website.

Pixelul Facebook este unic pentru fiecare cont de anunțuri. Îți poți găsi Pixelul Facebook în secțiunea ,,Assets”.

Nu are rost să reiau pas cu pas procesul de instalare al Pixelului Facebook. Tot ce trebuie să știi este cum să îți măsori conversiile în fiecare etapă a pâlniei tale de conversie. Pentru a face acest lucru, poți folosi fie Codul evenimentului tău standard fie o Conversie personalizată.

Evenimentul standard este o linie de cod adițională pe care o adaugi la codul de bază al pixelului și pe care îl plasezi pe pagina de mulțumire a website-ului tău (sau care ocupă locul intermediar în pâlnia ta de conversie).

O conversie personalizată necesită o regulă bazată pe URL configurată să indice dacă acțiunea dorită a fost îndeplinită.  Fiecare cont are dreptul la 40 de conversii personalizate.

Asigură-te că ai implementat una dintre strategiile de măsurare înainte să-ți plasezi anunțurile. Odată ce ai un sistem de monitorizare, vei știi ce costuri presupune obținerea unui lead sau a unei vânzări, precum și punerea în practică a altor acțiuni din fiecare anunț. Poți apoi să continui să testezi și să rulezi anunțurile care îți aduc click-uri, lead-uri și vânzări la un cost mai redus!

Acestea fiind spuse, putem acum să trecem la tacticile avansate pentru anunțurile de pe Facebook.

1. Folosește anunțuri video pentru a construi audiențe

Videoclipurile de pe Facebook sunt foarte la modă acum.

Facebook se îndreaptă tot mai mult către Youtube, oferind videoclipurilor un tratament preferențial.

Acesta este doar unul dintre avanajele utilizării clipurilor în anunțuri. Cu toate acestea, angajamentul ridicat pe care îl pot crea anunțurile video nu înseamnă și cel mai bun cost per click pe website.  Ca să fii sigur, efectuează propriile teste pentru a obține cele mai bune rezultate.

De asemenea, clipurile funcționează destul de bine alături de noua caracteristică a marketingului pe Facebook, și anume abilitatea de a targeta persoanele care au interacționat deja cu fragmentele tale de conținut.

Această caracteristică este încă în plin proces de lansare și deocamdată nu este disponibilă pentru toți marketerii. Dacă nu ai deja access, nu va dura foarte mult timp până va fi disponibilă pentru toată lumea.

Pentru a o folosi, mergi la meniul din colțul din stânga sus și selectează ,,Audiences” (Audiențe).

Selectează apoi ,,Custom Audiences” (Audiențe personalizate) din meniul derulant.

Apoi optează pentru ,,Engagement on Facebook”  (Implicarea pe Facebook) pentru a crea un public format din persoane care au interacționat deja cu videoclipurile tale în trecut.

(Dacă această opțiune nu îți apare, trăsătura nu este încă disponibilă însă va fi destul de curând.)

Poți alege nivelul de angajament pentru videoclipurile tale astfel încât să targetezi oamenii în funcție de cât de mult au vizionat din clipul tău. Eu unul prefer să optez pentru cel puțin 10 secunde pentru a ști când o persoană este mai angajată.

Partea mai puțin bună este faptul că videoclipul trebuie să aibă un număr decent de vizualizri (peste 1000) pentru a putea targeta din nou persoanele care l-au mai văzut. Ca o regulă generală, nu poți targeta o audiență cu mai puțin de 1000 de vizualizări cu anunțurile de pe Facebook.

Pe de altă parte, având în vedere că vizualizările video costă undeva la $0.01 sau $0.02 fiecare,  te costă cam $10-20 să obții 1000 de vizualizări pentru videoclipul tău de început și în funcție de audiență e posibil să te coste și mai puțin. În plus, poți grupa un set de clipuri pentru o singură audiență pentru a-i targeta pe cei care ți-a văzut videoclipurile din ultima vreme.

Prin crearea unei audiențe formate din oameni care ți-au vizualizat deja videoclipurile, îți vei prezenta anunțul în fața unei audiențe familiarizate cu tipul tău de conținut.

2. Segmentează-ți mesajele

O altă tehnică puternică folosită de marketerii avansați este segmentarea mesajelor. Aceasta le oferă oamenilor o serie de sfaturi sau îi direcționează spre tipuri diferite de conținut în funcție de modul în care aceștia interacționează cu primul tău anunț.

Eu am combinat un anunț cu o imagine, ceea ce a rezultat într-un mini-curs gratuit care s-a transformat ulterior într-o serie de 3 sfaturi despre videoclipuri.

Am programat apoi anunțurile în așa fel încât să se îndrepte către aceleași audiențe. Totodată, am folosit și ,,Audiențele Personalizate” pentru a targeta din nou oamenii care mi-au văzut deja primele două sfaturi despre clipuri.

Am rulat primul anunț pe tot parcursul campaniei, după care am secventat cele trei anunțuri privind sfaturile despre video-uri în așa fel încât să ruleze o zi fiecare în zile consecutive.

Probabil că ai observat că vizualizările retargetate ale videoclipurilor mele au fost mai scumpe. Țin să-ți spun că acest lucru se datorează faptului că o audiență foarte restrânsă presupune costuri mai mari.

Revenind, în ultima zi  am rulat două anunțuri care retargetau atât persoanele care mi-au mai vizitat website-ul cât și pe cele care au vizionat oricare dintre videoclipurile mele. Rezultatul acestei campanii secvențiate s-a tradus printr-o creștere a vânzărilor cu 350%  față de ultima mea campanie de promovare, realizată cu doar 4 luni în urmă!

Poți efectua această secvențiere puțin diferit prin direcționarea oamenilor către conținutul de pe website-ul tău, crearea unei audiențe personalizate formată din persoane care au vizitat pagina respectivă de pe website-ul tău și, în final, prin transmiterea unui mesaj diferit.

Jon Loomer face acest lucru destul de bine cu ajutorul unei reclame carusel cu trei imagini diferite, fiecare direcționând oamenii către trei ,,teste” diferite de pe website-ul său. Atunci când fiecare persoană își selectează tipul, Jon poate crea o Audiență Personalizată în baza vizitei acestora pe website-ul lui, după care le poate transmite fiecăreia un tip diferit de conținut.

O limită impusă de această abordare este faptul că trebuie să ai peste 1000 de vizitatori pe fiecare pagină pentru a putea apoi să folosești audiența personalizată pentru publicitate suplimentară. E bine de știut!

3. Vinde doar publicului cald

Vânzarea pe Facebook poate fi o adevărată provocare. Este diferită față de cea pe Google deoarece s-ar putea ca oamenii să nu caute în mod activ o soluție. În plus, tu îi targetezi în funcție de interese și date demografice, nu te uiți după termeni pe care îi caută oamenii exact în acel moment.

Audiențele Personalizate pot fi configurate în așa fel încât să se conecteze la abonații tăi la e-mail care au optat pentru acest lucru într-o ofertă, vizitatori ai website-ului care au vizualizat anumite pagini sau la oameni care ți-au văzut videoclipurile. În acest mod, poți să îți menții costurile la un nivel scăzut numai prin afișarea anunțurilor tale persoanelor cu o probabilitate mai mare de a-ți deveni clienți.

4. Folosește rapoarte de diagnoză pentru a descoperi slăbiciunile

Mulți oameni nu folosesc Raportul de diagnoză pentru a vedea ce segmente se convertesc cel mai bine pentru ei.

Cu toate că nu poți să vezi care cuvinte cheie se convertesc cel mai bine (dacă vrei să le compari, trebuie să le separi în diferite seturi de anunțuri) sau lucruri asemănătoare, ai posibilitatea să separi rezultatele în funcție de Destinația de plasare, Vârstă, Sex și chiar Timp, precum și de alte segmente.

Rapoartele de diagnoză te ajută să pui capăt segmentelor cu performanțe slabe. De pildă, în exemplul de mai jos destinația de plasare a Mobile News Feed are o rată de conversie mai bună, de 26%!

De asemenea, poți separa destinațiile tale de plasare în Seturi de Anunțuri diferite astfel încât acele bugete să fie mai bine controlate. De regulă, atunci când alegi destinații de plasare multiple într-un singur anunț, bugetul este optimizat pentru toate și nu este repartizat uniform.

 

De obicei, destinația de plasare din coloana din partea dreaptă nu are o vizibilitate crescută din cauza faptului că apare doar pe Desktop. Cu toate acestea, eu unul sunt de părere că funcționează destul de bine pentru anunțurile retargetate deoarece oamenii îți recunosc brandul

5. Segmentează audiențele și adaptează subiectul

Segmentează-ți audiențele pentru a testa care dintre ele au o rată de conversie mai bună, astfel încât să poți adapta subiectul din anunțurile tale la piața respectivă. Poți atrage atenția înspre anunțul tău prin menționarea acelui segment după nume.

De exemplu, aceste anunțuri prezintă imagini cu echipamente specifice domeniului, cu un subiect precum  ,,Ești un instalator frustrat de…”.

Unele dintre anunțurile segmentate au o rată de conversie mai bună chiar și decât traficul retargetat, care se convertește de obicei la cel mai mic cost.

Noi am folosit denumiri de funcții și domenii de studiu pentru targetare.

Folosind o combinație între datele demografice și interese pentru targetare, poți găsi clientul perfect. Ai grijă însă să efectuezi o varietate de teste înainte.

6. Folosește-te de angajament pentru a identifica tipul de conținut care îți va click-uri la costuri cât mai mici

Stimularea postărilor tale poate fi o modalitate ,,ușoară” de introducere a conținutului tău în News Feed cu reach-ul organic în scădere.

Eu însă am fost mereu un susținător al stimulării conținutului doar pentru fanii actuali.

Astfel, postarea stimulată este în mod natural optimizată pentru a obține angajament doar pe postarea respectivă. În plus, nu vei cheltui nici bani cu atragerea de like-uri pentru o postare de la cei care nu îți sunt fani și nu-ți vor mai vedea vreodată conținutul.

Dennis Yu mi-a arătat recent câteva cazuri în care folosirea postărilor stimulate în combinație cu audiențele personalizate și targetarea contribuie la creșterea numărului de fani și conversii.

În acest caz, o serie de cheltuieli în valoare de $20 au dus la o interacțiune enormă și o rată de conversie de 20% pentru echipamentul celor de la Golden State Warriors.

În plus, prin folosirea de cuvinte cheie targetate care fac referire în mod specific la postare alături de un videoclip, aceștia au reușit să obțină un reach mare și vizualizări la clip cu un buget destul de mic.

Cum crezi că își dă Dennis seama dacă o postare merită să fie stimultată? Se uită la Reach-ul actual al postării și dacă există deja un angajament de 10% (cel puțin 10% dintre oamenii ,,atinși” care au interacționat cu postarea) știe că dacă va stimula postarea respectivă, aceasta va deveni virală și va costa foarte puțin pentru o interacțiune destul de mare.

S-ar putea ca regula sa de aur să nu se potrivească tuturor. Verifică rata de angajament a postărilor tale în secțiunea ,,Insights” (Perspective) și vezi care sunt postările cu o rată de angajament bună. Numărul tău magic s-ar putea să fie 7% sau 8% sau orice postare pe care o consideri ca având deja o rată de angajament bună.

7. Monitorizează toate părțile pâlniei tale de conversie cu

Conversion Tracking

Dacă ai o pâlnie de conversie pe mai multe niveluri, asigură-te că monitorizezi fiecare pas al conversiilor prin folosirea codurilor Standard Event corespunzătoare.

Adaugă codul Standard Event la baza Pixelului Facebook instalat pe paginile tale web pentru a vedea în ce moment abandonează oamenii procesul. Astfel, atunci când cineva adaugă un produs în coșul de cumpărături dar nu îl cumpără, îți va apărea acest lucru în rapoartele Facebook.

In exemplul de mai jos, primul anunț s-a transformat în vânzare cu o rată de conversie aproape dublă față de cea a celui de-al patrulea anunț, care a dus la umplerea multor coșuri de cumpărături dar nu a avut la fel de multe conversii.

Acum poți crea și o Audiență Personalizată, care să cuprindă toate persoanele care ți-au adăugat produsul în coșul lor de cumpărături dar nu l-au cumpărat. Targetează apoi un anunț special pentru acest grup!

Vei fi destul de uimit când vei vedea cum încep anunțurile de pe Facebook să-ți returneze investiția. În aceeași ordine de idei, riști să și pierzi foarte mulți bani dacă ai nu le acorzi foarte multă atenție după ce le-ai pus în funcțiune.

Asigură-te că îți păstrezi vigilența în urmărirea statisticilor potrivite, efectuarea unei varietăți de teste și în stoparea acțiunilor neperformante.

Acum că am ajuns la final, sper că ți-am oferit câteva idei extraordinare pentru îmbunătățirea următoarei tale campanii publicitare pe Facebook. Dacă am ratat vreo tehnică avansată privind publicitatea pe Facebook, te invit să mă ,,atenționezi” printr-un comentariu!

2 Comments

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment