Marketing onlineSEO

Marketingul  de continut nu inseamna doar sa scrii bloguri. Inseamna mult mai mult. Daca vrei sa devii implicat in marketingul de continut atunci primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti creezi un blog si sa incepi sa scrii.

Apoi, cand blogul tau are deja vechime incearca sa inclusi si alte tipuri de continut. Odata cu acesta vei vedea ca traficul tau s-a schimbat, cititorii tai sunt mai interesati de ce ai de spus, iar locul tau in Google incepe sa creasca.

Astazi o sa-ti ofer o lista cu cele mai potrivite tipuri de continut care sa tea jute sa iti cresti traficul si vanzarile. Trebuie sa iti mintesti ca nu e necesar sa le folosesti pe toate. Unele s-ar putea sa functioneze mai bine pentru tine, in timp ce altele s-ar putea sa nu ti se potriveasca deloc.

In plus, nu trebuie sa iti fie frica sa incerci lucruri noi. Este adevarat ca uneori avem impresia ca va dura prea mult, sau e prea dificil, sau ca nu ni se potriveste, insa uneori, noutatea este cheia succesului. Daca nu esti gata sa investesti intr-o camera de luat vederi profesionista dar ti-ar place sa faci un vlog, nu e nevoie decat sa ai destul determinare. Filmeaza-te pe telefon si lanseaza-te pe YouTube. Daca ai success, atunci poti sa mergi mai departe.

Alege macar un tip de continut si planifica-l. Te provoc sa iti pui in agenda, undeva in urmatoarea saptamana, o postare pe blogul tau care sa contina un anume tip de continut. Daca iti planuiesti acesti lucru iti va fi mai greu sa uiti de el.

Lista ce urmeaza este pur inspirationala, nu e enevoie sa copii totul ca la carte ci sa te inspiri si sa creezi propriul continut.

Tipul 1. MeMe

Tot mai popularele MEME-uri reprezinta un tip de continut foarte bun. Toata lumea isi doreste sa rada, iar pe urma, sa distribuie mai departe lucrurile care li se par amuzante.

In plus, pentru ele nu e nevoie sa ai prea mult talent, mai degraba mult umor. Le poti folosi cel mai bine cand vine vorba de retelele de socializare, acolo unde le poti folosi impreuna cu un link din blogul tau.

Sunt foarte verstile, avand posibilitatea sa fie aplicate in orice domeniu, in legatura cu orice, singurul sfat fiind sa nu le folosesti exagerat de mult pentru ca iti pot devaloriza restul de continut al blogului.

MM

Tipul 2. Video

Indiferent de tipul de videoclip pe care il faci, trebuie sa tii minte ca un filmulet bun transmite un mesaj intr-un mod memorabil. Facut cum trebuie poate fi foarte persuasiv si iti pot aduce destul de multi bani.

Ca sa iasa un filmulet bun trebuie sa ai la baza un mic scenariu. Imaginile insotite de un mesaj bun sunt mult mai valoroase.

Nu uita sa uploadezi filmuletele tale si pe YouTube sau Vimeo, ambele platforme sociale excelente ce te pot ajuta foarte mult.

Retine ca poti sa incepi de jos – cu un echipament modest, insa de indata ce aduni adiratori este cazul sa devii profesionist. Fie evoluezi catre echipamente mai bune, fie angajezi specialisti care sa te ajute.

Lungimea filmuletelor trebuie sa nu depaseasca 2-3 minute, in functie de tema, insa daca nu spui ceva cu adevarat interesant, 3 minute sunt suficiente – oamenii se plictisesc repede.

video

Tipul 3. Recenziile de carti

O recenzie este o simpla discutie asupra unei carti pe care ai citit-o. Le recomanzi pe cele care sunt bune, care ti-au placut, le critici pe cele care lasa de dorit si in acelasi timp imparti valoarea aceasta cu toti ceilalti. Recenziile cartilor sunt utile pentru ca iti creeaza imaginea unui formator de opinie, lucru pe care il poti folosi mai tarziu in folosul tau.

Recenziile pot fi scurte sau lungi, pot fi simple sau complicate, in functie de dorinta ta de a critica sau de a admira o anumita carte, insa iti recomand sa te rezumi la urmatoarele 7 puncte, pentru a nu-ti plictisi chiar si cel mai rabdator cititor.

  • Introdu cartea in maximum 5 propozitii;
  • Introdu autorul tot in aproximativ 5 propozitii, poti include aici si alte carti de-ale sale;
  • Fa un rezumat al cartii notand doar cele mai importante idei – aproximativ 3 propozitii pentru fiecare idee;
  • Impartaseste ce ti-a placut in cartea cu pricina tot in aproximativ 5 propozitii;
  • Cu acelasi numar de propozitii mentioneaza si ce nu ti-a placut la cartea ta;
  • In alte 2 – 3 propozitii recomand-o sau nu cititorilor tai ș
  • Iar la sfarsit creaza un buton call to action cu un link catre cartea respectiva – de unde o pot descarca sau de unde o pot comanda online.

Ce trebuie sa retii este ca este recomandat sa ai recenzii de carti pe blogul tau doar daca te adresezi un public care obisnuieste sa citeasca. Daca te adresezi unui public caruia ii place sa joace jocuri pe calculator, de exemplu, poti sa faci recenzia unui astfel de joc nou aparut, sau special. Important este sa te orientezi catre ce isi doreste cititorul sa obtina de la tine.

review

Tipul 4. Opinii

Opiniile sunt acele postari care redau opinia ta asupra unui lucru, un eveniment public sau al unui fapt. Diferenta dintre o postare obisnuita si o opinie (rant) este stilul si vocabularul folosit. O opinie foloseste un ton foarte personal, excesiv si, bineinteles, expresiv. Cu cat va fi mai inedita, cu atat va fi mai citita.

Ca sa faci asta cum trebuie, trebuie sa fii, in primul rand la curent cu ceea ce se intampla in jurul societatii catre care tintesti si tu. Unele evenimente sunt mai importante decat altele, iar asta inseamna ca este recomandat sa comentezi pe marginea celor mai importante evenimente. Acestea vor fi cele mai cautate, iar posibilitatea de a fi gasit in oceanul de bloguri, este mai mare, daca pe blogul tau se gasesc informatii despre evenimentul cu pricina.

Retine ca nu trebuie sa faci din opinii un obicei. Incearca sa te limitezi la evenimentele cu adevarat importante. De asemenea, doar pentru ca postezi in lumea virtuala nu inseamna ca este necesar sa folosesti un limbaj nepotrivit – arata ca esti informat. De asemenea, avand in vedere ca este o opinie personala, trebuie sa fii pregatit sa accepti ca nu toata lumea este de acord cu tine.

Tipul 5. Recenziile de produs

La fel ca si recenziile cartilor, recenziile de produs te pot ajuta sa iti creezi o reputatie in domeniul in care te pricepi. Fiecare domeniu are tot felul de produse care sunt create si date spre vanzare, iar daca reusesti sa folosesti unul care este foarte cautat in domeniul tau, atunci ar trebui sa folosesti aceasta oportunitate pentru a te propulsa mai sus pe scara relevantei. La fel ca la recenziile de carti, si aici exista un tipar pe care il poti folosi:

  • Prima data introdu produsul;
  • Apoi introdu producatorul in cateva propozitii;
  • Descrie produsul, ce tip de produs este, la ce se foloseste, model, textura, aspect;
  • Impartaseste ce ti-a placut in alte cateva propozitii;
  • Spune si ce nu ti-a placut, este la fel de important pentru o recenzie onesta;
  • Pune la dispozitie o recomandare despre cum e mai bine sa fie folosit, de exemplu;
  • Si la sfarsit, creaza din nou un link catre locul de unde pot face si ei rost de produsul respectiv.

Daca produsul tau este un obiect fizic, atunci poti sa incluzi si o componenta video, pentru un impact mai mare.

altul

Tipul 6.  Afiliaza pagini

Acest tip de postari contine informatii si linkuri catre alte surse de informatie relevante pentru publicul tau. pe langa faptul ca vei transmite un mesaj de generozitate, iti vei imbunatati si semnalele SEO, astfel ca vei urca in clasamentul Google fara sa faci mare lucru.

Nu pune foarte mult continut pe langa aceste linkuri, ci destula cat sa trezesti interesul cititorilor tai. Poti, eventual, sa adaugi cate un scurt comentariu inainte sau dupa fiecare link.

Tipul 7. Studiurile de caz

Un studiu de caz contine detalierea unui produs, al unui proces sau al unui serviciu, de la descriere pana la rezultatele sale. Pentru a crea un studiu de caz, poti sa urmezi modelul de mai jos:

  • Scrie un rezumat al studiului si al rezultatului;
  • Explica provocarile pe care a trebuit sa le depasesti;
  • Scrie o solutie pe care tu ai creat-o. Asigura-te ca este scrisa pas cu pas;
  • Discuta rezultatele solutiei tale ;
  • Creeaza un call to action si nu uita de concluzie.

Scrie studiul de caz intr-o asa maniera incat sa nu para ca este  o strategie de marketing. Fa din studiul tau o poveste pe care publicul tau sa o inteleaga, sa se identifice cu situatia si sa creeze necesitatea acestei solutii.

Tipul 8. Emiteri

Emiterile sunt practic ceea ce auzim la radio, la tv, in timp ce cautam un anume lucru pe internet si din greseala dai peste o pagina care are un flash cu o anumita infomatie sub forma de fotografie sau video, dar in special sub forma audio. Insa, nu numai. In prezent aceste emiteri de informatie pot fi folosite chiar si pe site-ul tau, iar daca ai un microfon cat de cat bun, atunci te invit sa iti transmiti mesajul, chiar din primul minut in care cititorul ajunge pe blogul tau. ai grija ca continutul sa fie de calitate, sai ai un mesaj interesant de transmis sau sa impartasesti o informatie valoroasa, mai ales pentru publicul tau.

Tipul 9. Interviul

Fiecare domeniu are anumite personalitati admirate de toti ceilalti. Daca ai norocul sa intalnesti unul dintre acesti lideri si poti sa stai de vorba cu el cateva minute, atunci ai grija sa ii ceri ăermisiunea de a-l inregistra video, sau macar audio.

Transcrie totul in blogul tau si privilegiaza-ti publicul cu informatii noi, direct de la sursa.

Si mai bine ar fi daca reusesti sa setezi un interviu cu personalitatea in cauza. Atunci este recomandat sa ai grija ce aparatura folosesti.

Insa inainte de asta este recomandat sa creezi un sentiment de anticipatie. Eventual creeaza o numaratoare inversa pe blogul tau – mai ales daca interviul va fi live. Odata ce ai ajuns la momentul interviului lasa totul sa decurga dupa un anume set de intrebari pe care le-ai pregatit deja. La sfarsit, bineinteles, concluzionati impreuna pe baza subiectului de discutie.

Daca interviul tau este video sau audio, atunci ai grija sa incluzi dedesubt si versiunea transcrisa, pentru ca toata lumea sa poata intelege interviul in ritmul propriu.

interviu

Concluzie

Dupa cum ai putut vedea, sunt o multime de moduri in care iti poti structura continutul de pe blog, in asa fel incat sa atraga cat mai multi vizitatori. Cu cat folsesti mai multe tipuri de continut, cu atat vei fi mai interesant in ochii publicului si vei atrage si altii noi.

Nu uita ca postarile tale vorbesc direct cu audienta ta, care in schimb se poate transforma in clientul tau direct. Cu ajutorul unui blog, iti poti cladi un brand, pas cu pas, iar un brand cunoscut nu duce lipsa de succes. Fa-ti un plan si respecta-l. Foloseste oricare tipuri de continut crezi ca se potrivesc mai bine cu nisa ta si incepe sa lucrezi la visul tau.

2 Comments

  1. Va multumesc pentru informatii. Imi sunt foarte utile in optimizarea textelor concepute pentru site-ul meu, inainte de lansare si pentru strategia SEO ulterioara lansarii lui.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment