Marketing online

Fie că ești marketer sau pur și simplu deții o afacere pe care vrei să o imbunatatesti, marketingul este doar unul dintre aspectele de care trebuie să te ocupi. Cel mai propabil te implici și în vânzări, dezvoltarea produsului, serviciul pentru clienți și în orice alte activități care îți necesită atenția.

Ceea ce mulți oameni nu au înțeles nici până acum este că nu era cazul să se ajungă într-o asemenea situație.

Principalul motiv pentru care marketerii au ajuns să se ocupe de atât de multe lucruri este faptul că sunt prea multe lucruri de făcut. Pe deasupra, majoritatea oamenilor de afaceri se concentrează pe multe aspecte care nici nu prea îi ajută să se dezvolte.

Cu alte cuvinte, aceștia își pierd timpul cu o muncă neproductivă.

Alternativa? Simplu. Renunță la activitățile neproductive! Cum? Folosește regula 80/20 – cea mai bună metodă pe care o știu.

Regula se aplică la aproape toate aspectele vieții, inclusiv la marketing.

În acest articol voi prezenta 6 modalități diferite prin care poți aplica regula 80/20 la marketingul tău, atât pentru a economisi timp cât și pentru a obține rezultate mai bune în urma eforturilor depuse.

Dacă nu ai mai folosit regula până acum, acest articol s-ar putea să fie unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-ai citit vreodată.

Hai să trecem la fapte și să vedem cum poate regula 80/20 să-ți schimbe viața!

Regula 80/20 își are originile într-o observație făcută de Vilfredo Pareto. Atunci când a reprezentat grafic frecvența unei activități, acesta a descoperit că 20% dintre activități produceau 80% din rezultatele cumulate.

Pareto a constatat apoi că această regulă se aplica la aproape toate aspectele vieții, inclusiv în mediul de afaceri.

După cum poți vedea și în graficul de mai sus, Pareto a evidențiat trei mai probleme cu care s-ar putea confrunta o companie.

N-ar fi mai logic să depui mai mult efort pentru rezolvarea acelor trei probleme, în loc să-ți faci griji pentru problemele minore?

Regula 80/20 nu se limitează la anumite aspecte, ci se aplică și la efort sau altfel spus, la activități.

E chiar simplu: 20% din efortul depus de tine produce 80% din rezultate. În aceeași ordine de idei, 80% din efortul depus de tine produce doar 20% din rezultate.

Nu ești 100% sigur de modul în care te-ar putea ajuta această regulă ca marketer în momentul de față? Nu-i nimic! Pe parcursul postării voi face referiri la situații specifice care te vor ajuta să înțelegi perfect aplicarea principiului Pareto la marketingul tău.

1. Găsește canalul de marketing care te avantajează și dublează-ți investiția

Dintre miile de canale de marketing existente, ți-ai ales cel mai probabil undeva între 5 și 10 canale (poate și mai multe dacă ai o echipă numeroasă) asupra cărora să te concentrezi.

Nu vreau să-ți stric distracția dar e o șansă destul de mare ca tu să folosești mult prea multe canale de marketing.

Dacă aplici regula 80/20 în situația ta, putem spune că aproximativ 20% dintre canalele tale de marketing produc 80% din rezultatele tale de marketing, care sunt cel mai probabil vânzările.

Cum să-ți identifici cele mai eficiente canale de marketing: Vreau să te convingi singur și să aplici tu însuți principiul Pareto la marketingul tău.

Nu e deloc greu. În plus, eu te voi ajuta la fiecare pas.

Pentru început, identifică toate canalele de marketing pe care le folosești în mod regulat. Înregistrează-le într-o foaie de calcul, într-o coloană separată.

După aceea, calculează timpul petrecut pe fiecare canal. Perioada de timp nu e importantă atâta timp cât știi cât ai produs în perioada respectivă.

Spre exemplu, să presupunem că ai petrecut 20 de ore producând 5 postări pe blog luna trecută. Atâta timp cât monitorizezi rezultatele acestor postări, vei obține o evaluare corectă.

Următorul pas este să-i atribui timpului tău o valoare. Eforturile tale nu sunt în zadar iar timpul tău are un preț, nu-i așa?

În sfârșit, adaugă o coloană pentru orice fonduri suplimentare cheltuite cu promovarea sau crearea conținutului.

După ce ai terminat, tabelul tău ar trebui să fie asemănător cu cel din imaginea de mai jos:

Acum adună costurile (timpul + banii cheltuiți) într-o coloană nouă.

Pe lângă aceasta, mai adaugă o coloană în care să introduci numărul de vânzări obținute din fiecare canal, în perioada de timp monitorizată.

În continuare, trebuie să contabilizăm timpul petrecut pe fiecare canal. Vom adăuga încă o coloană destinată profitului obținut din fiecare canal, împărțit la timpul petrecut pe acestea.  

Hai să luam ca exemplu tabelul de mai sus. Profitul obținut din publicitatea pe Facebook este de $2,000 – prin scăderea costurilor totale din vânzările din canal ($3,000-$1,000). Dacă împărțim profitul la cele 5 ore petrecute pe canal, avem un profit de $500/oră.

Calculează profitul/oră pentru toate canalele tale și adună-le pentru a obține un total.

Acum va trebui să calculam contribuția fiecărui canal de marketing la acest total. Prin urmare, adaugă o ultimă coloană în care să împarți profitul/oră la vânzările totale, după care să înmulțești rezultatul cu 100 pentru a obține un procentaj.

E la fel de simplu și dacă vrei să-ți creezi propriul grafic Pareto.

Tot ce trebuie să deschizi o foaie de calcul nouă în care să copiezi coloana dedicată canalelor de marketing și cea aferentă procentajului final al totalului. Ordonează apoi procentajele de la mare la mic și adaugă încă o coloană în care să calculezi totalul cumulat.

Introdu în prima căsuță a coloanei aceeași valoare ca și cea a procentajului totalului. În căsuța de mai jos, pe rândul următorului canal, inserează suma dintre valoarea procentajului totalului pentru canalul curent și totalul cumulat pentru canalul anterior. Repetă acest calcul până la ultimul canal de marketing din tabel.

După cum poți vedea în exemplul de mai jos, totalul cumulat pentru Publicitatea pe Facebook este egal cu 43,15 + 27,25.

Acum hai să ilustrăm într-un grafic canalele de marketing în raport cu totalul cumulat. Poți să îl faci cum vrei tu dar în final ar trebui să arate ca și graficul din imaginea de mai jos, la care am adăugat și o linie roșie la pragul de 80%:

După cum se vede destul de clar, aproximativ 80% din vânzări provin din trei canale de marketing.

Acest lucru se poate observa și în cifre dar un grafic Pareto este mai atractiv în cazul în care încerci să-i explici șefului tău unele dintre aspectele prezentate în acest articol.

Trei din opt canale nu reprezintă chiar 20% din contribuția ta dar ești pe aproape.  Cel mai probabil nu vei obține un raport perfect de 80/20 însă vei vedea că doar câteva canale produc majoritatea rezultatelor.

Este foarte important să înțelegi acest proces pentru că îl voi mai menționa pe parcursul postării fără prea multe detalii.

Cum să beneficiezi de pe urma regulii 80/20 în această situație:  Ce rost au toate calculele de mai sus?

Înainte de toate, vreau să te întreb ceva. Ce s-ar întâmpla dacă te-ai opri pur și simplu din a folosi acele canale de marketing care produc mai puțin de 20% din rezultatele tale genelrale dar îți ocupă cam 80% din timp?

Pe de o parte, vânzările tale – sau orice altă valoare folosești – vor scădea cu aproximativ 20%, ceea ce este și logic. Nu te îngrijora, acest lucru nu este un capăt de țară!

Pe de altă parte, îți vei elibera 80% din timp, pe care îl poți aloca acelor canale de marketing care produc cele mai bune rezultate în raport cu investiția ta.

Dacă ne întoarcem la exemplul de mai sus, putem petrece mai mult timp pe următoarele canale:

  • Afiliați
  • Publicitatea pe Facebook
  • Blogging

Dacă le și scalăm, vei vedea că unele canale sunt mai scalabile decât altele.

Spre exemplu, timpul alocat ,,afiliaților” se rezumă doar la gestionarea acestora și, din când în când, la transmiterea de resurse. Nu ai de ce să petreci mai mult timp aici pentru că rezultatele vor rămâne aceleași.

Ai putea, în schimb, să petreci mai mult timp recrutând afiliați. Rezultatele obținute de pe urma acestei acțiuni pot fi diferite pentru fiecare, așa că va trebui să o testezi.

Există însă canale cu o scalabilitate foarte bună, cum ar fi canalele de publicitate.

Pe lângă epuizarea publicului țintă, există foarte puține argumente în defavoarea  ocupării timpului cu crearea și derularea de campanii pe Facebook. Deși s-ar putea ca prețurile să nu urce, vei avea parte de cele mai bune rezultate.

În tabelul meu a ieșit un total de 151 de ore. Prin renunțarea la canalele cu o performanță scăzută, poți economisi până la 112 ore, ceea ce înseamnă 74% din timpul alocat. Dacă acorzi aceste 112 ore publicității, chiar și în cazul în care obții doar 50% din rezultate, profiturile totale vor crește de la $15,700 la $30,300.  E o diferență incredibilă!

Cel mai probabil, vei reuși să obții mai mult de 50% din rezultatele publicității tale suplimentare deoarece aceasta are o scalabilitate bună. Totodată, poți să-ți ocupi o parte din acest timp și cu experimentarea altor canale de publicitate.

Din perspectiva scalabilității, bloggingul se încadrează între aceste două canale. Poți într-adevăr să scrii mai multe postări și să obții mai multe rezultate, însă există o limită.

Dacă produci atât de mult conținut încât nici măcar fanii tăi înfocați nu pot ține pasul cu tine, nu vei avea parte de prea multe beneficii.

Indiferent de canal, tu vrei să afli cât de eficient este să-i aloci timp suplimentar. Investește-ți timpul liber proaspăt recuperat în acele canale care produc cele mai bune rezultate.    

Studiu de caz – Un milion de utilizatori: Regula 80/20 nu este una nou apărută. Există multe studii de caz care demonstrează aplicarea eficientă a acesteia.

Unul dintre exemplele mele preferate este strategia de marketing a lui Noah Kagan, din perioada când acesta conducea departamentul de marketing la Mint.

Singurul lui obiectiv era să obțină mai mulți utilizatori.

După ce a efectuat o analiză a rezultatelor, Noah a descoperit că marketingul prin e-mail este cea mai bună metodă de a atrage noi utilizatori. Prin urmare, toată atenția lui s-a îndreptat către obținerea mai multor e-mail-uri.

În principiu, Noah s-a folosit de publicitate și guest posting pentru a-și atinge scopul, deoarece a considerat că acestea sunt de departe cele mai eficiente canale când vine vorba de noi abonați.

Rezultatul?

Scopul inițial al companiei a fost de a ajunge la pragul de 100,000 de utilizatori. După un an, Mint a reușit chiar să îl depășească și să atragă peste 1 milion de utilizatori!

2. Nu toți clienții sunt egali – găsește-i pe cei mai buni (dar și pe cei mai răi)

Sunt convins că ai observat și tu că unii dintre clienții tăi sunt grozavi, pe când alții sunt groaznici. Ceea ce nu cred că știi este cum să folosești această informație într-un scop productiv.

Aici intervine regula 80/20, pe care o poți aplica în două feluri:

  • Primul caz – 20% dintre clienți îți aduc 80% din venituri: Presupunând că ai o gamă dezvoltată de produse, vei descoperi că 20% dintre clienții tăi sunt responsabili pentru 80$ din veniturile tale.

Aceștia sunt clienții care fie cumpără un produs în masă sau foarte multe produse diferite, fie cumpără produse în mod constant. Prin urmare, sunt și ușor de găsit.

Hai să trasăm un alt grafic, în care să includem 5 coloane, fiecare reprezentând câte un parametru:

  1. O listă cu toți clienții tăi.
  2. Veniturile aduse de aceștia.
  3. De cât timp îți sunt clienți (pot fi luni sau ani).
  4. Veniturile împărțite la această perioadă de timp, pentru o comparație corectă, pe care le aduni pentru a obține un total.
  5. Procentajul veniturilor totale (din acea perioadă de timp) aduse de fiecare client (împarte veniturile pe lună la total și înmulțește rezultatul obținut cu 100).

Poți vedea mai jos un exemplu de astfel de tabel:

 

În cazul meu, 30% dintre clienți au produs 75% din venituri.

Cum putem folosi această informație?

Ceea ce trebuie să faci acum este să îți cercetezi clienții și să descoperi în ce mod diferă clienții tăi de top de ceilalți clienți.

Pentru început, ai putea să te uiți după:

  • Motivul achiziției (de exemplu: uz personal, eveniment de familie, eveniment de afaceri, etc.)
  • Dimensiunea afacerii (dacă sunt vânzări B2B)
  • Date demografice (de exemplu: vârstă, locație, venituri, sex, etc.)
  • Surse de referință (spre exemplu, de unde au auzit de afacerea ta?)

Vei descoperi cât de diferit este clientul tău de top obișnuit de ceilalți clienți ai tăi din anumite puncte de vedere.

De exemplu, s-ar putea ca toți clienții tăi de top să fie afaceri care comandă produse în mod regulat și în număr mare.

Spre deosebire de exemplele anterioare, în acest caz nu e nevoie să renunți la acel procent de 80% dintre clienții care produc venituri scăzute.

Totuși, nu vrei nici să-ți pierzi timpul încercând să atragi mai mulți astfel de clienți.

Ce e de făcut?

Simplu. Acum că știi care sunt caracteristicile principale ale clienților tăi de top, caută clienți care să întrunească aceste caracteristici.

Va trebui să îți restructurezi strategia de marketing și cea de vânzări în așa fel încât să-i poți targeta pe acei noi clienți care îți vor aduce câștiguri considerabile.

  • Al doilea caz – 20% dintre clienți produc 80% din reclamații: Reclamațiile sunt o parte mai dificilă a afacerii tale, întrucât pot să însemne mai multe lucruri:
  1. Clientul e rău – unora le place pur și simplu să facă reclamații indiferent de situație. Aceștia îți irosesc timpul serviciului pentru clienți, precum și resursele.
  2. Există o problemă – de multe ori, reclamațiile îți oferă șansa de a-ți îmbunătăți atât produsul, cât și strategia de marketing.

Ceea ce trebuie să faci este să obții o listă cu toate reclamațiile primite de la clienții tăi, inclusiv cu numele clienților respectivi.

Împarte apoi lista între reclamațiile care scot în evidență o problemă reală a produsului tău care necesită rezolvare – listă care îți va fi de folos – și cele făcute de clienții pretențioși, listă de care ne vom ocupa în continuare.

Verifică în continuare dacă sunt nume pe această listă care fac parte din cei 20% identificați în primul caz. Dacă îi găsești, cel mai probabil aceștia merită toată bătaia de cap, prin urmare ai putea să-i ștergi din listă.

În lista rămasă, ar trebui să poți vedea că aproximativ 80% din reclamații provin de la numai 20% dintre clienții tăi.

Dacă irosești resurse considerabile ale serviciului pentru clienți cu acești clienți de mică valoare, nu merită efortul.

În primul rând, îți omoară marjele de profit. Pe deasupra, aceștia nu reprezintă altceva decât un flux de dureri de cap consistente cu care ești nevoit să te confrunți.

Așa că dacă ai posibilitatea, renunță la cei 20% dintre clienți care nu au altceva mai bun de făcut decât să caute nereguli acolo unde nu sunt.

Știu că sună drastic dar munca ta va fi astfel mult mai plăcută și mai ușoară.

De regulă, banii pe care îi vei economisi odată cu evitarea acestor probleme vor acoperi pierderile mici din veniturile aduce de acești reclamanți.

De asemenea, e foarte probabil ca cei mai mari reclamanți să fie cei cu cele mai mici achiziții – situație întâlnită cam la toate afacerile.

3. Cum să reduci timpul alocat creării de conținut cu regula 80/20

Sunt puține aspecte din viața unui marketer care îi ocupă acestuia timpul mai mult decât crearea de conținut.

Poți într-adevăr să îl externalizezi, însă acest lucru te va costa foarte mult.

Ceea ce mulți marketeri nu realizează este faptul că ei creează mult mai mult conținut decât au nevoie.

Hai să vedem cum se aplică regula 80/20 în acest caz.

Să zicem că 20% din postări vor produce 80% din traficul tău sau din abonații tăi la e-mail.

Vom merge acum pe aceleași principii ca în situațiile anterioare. Prin studierea acelui procent de top de 20% din postări, putem vedea ce e atât de special la ele de produc mai mult trafic decât toate celelalte.

Această zonă este una foarte accesibilă când vine vorba de aplicarea regulii 80/20, deoarece cel mai probabil ai toate datele pregătite deja în Google Analytics.  

Pentru a-ți vedea toate postările, precum și numărul de vizualizări pe pagină, accesează Google Analytics și mergi la ,,Comportament > Conținutul Site-ului > Toate Paginile”.

Ți-aș recomanda să selectezi o perioadă de timp între 6 și 12 luni.

Exportă datele într-o foaie de calcul și adună toate vizualizările de pagină pentru a obține valoarea totală a traficului.

Adaugă acum o ultimă coloană în care să calculezi procentajul din traficul total aferent fiecărei pagini.

După cum era de așteptat, paginile care produc cel mai mult trafic sunt în număr mic.

Hai să trece acum la partea de analiză: Nu e de ajuns doar să știi care sunt paginile care produc cel mai mult trafic, trebuie să le și analizezi.

Creează câte o coloană pentru fiecare dintre următoarele caracteristici ale conținutului tău și completează-le pentru toate postările tale:

  • subiect – adaugă o categorie în care să se încadreze fiecare postare
  • lungime – cât de lung este conținutul tău (numărul de cuvinte)
  • forma conținutului – postare pe blog, infografic, videoclip, etc.
  • tipul conținutului – tutorial, articol de opinie, articol de tip Q&A, etc.

Compară apoi toate articolele de top cu cele inferioare pentru a identifica tendințe.

Ideal ar fi să poți vedea că anumite subiecte produc, de obicei, articole de top sau că un conținut foarte lung atrage mai multe vizualizări și așa mai departe.

Odată ce știi care e motivul pentru care anumite postări au șanse mai mari să fie performante, renunță la tacticile regăsite în acel procent neproductiv de 80% din conținut.

În același timp, schimbă-ți strategia de producție de conținut în așa fel încât să produci mai mult din conținutul regăsit în procentul de 20% al conținutului de top.

Dacă întâmpini dificultăți în crearea de conținut suficient, ia în considerare o reanalizare a producției tale.  Vei reuși să atragi trafic mult mai rapid decât o făceai înainte doar prin canalizarea atenției asupra tipurilor de conținut mai eficiente.

4. Când vine vorba de conținut, promovarea face parte din acel 80%

În cazul promovării conținutului, aplicarea regulii 80/20 este puțin diferită.

De această dată, nu este nevoie să faci vreo analiză pe cont propriu, așa că îți voi oferi eu toate răspunsurile.

Ceea ce ai putea totuși să faci este să analizezi atât timpul de creare a conținutului, cât și timpul de promovare a acestuia și să le compari în funcție de rezultate (trafic, abonați la e-mail sau orice altă valoare pe care o folosești).

Dacă nu ai deja o audiență largă, vei descoperi că munca de promovare este cea care-ți aduce rezultate reale. Cu cât aloci mai mult timp promovării, cu atât vor fi mai bune rezultatele.

În acest sens, vom aplica regula 80/20 invers: Ar trebui să-ți setezi ca obiectiv alocarea a 80% din timpul tău producției de conținut iar restul de 20% să-l direcționezi spre crearea de conținut.

Spre exemplu, dacă în prezent petreci 5 ore creând o postare, alocă aproximativ 20 de ore pentru promovarea acesteia.

În aceeași ordine de idei, dacă vrei să-ți depășești limitele și să creezi un ghid care necesită 20 de ore din timpul tău, atunci petrece 80 de ore promovându-l.

Când le dau marketerilor acest sfat, majoritatea se întreabă cum anume să promoveze ceva atât de mult timp, fiind îngrijorați de faptul că vor rămâne fără idei de promovare.

Ei bine, s-ar putea să fie nevoie să înveți noi tactici promoționale sau să aprofundezi subiectul mai mult decât o făceai înainte.

Mulți marketeri găsesc câteva sute de contacte de e-mail cărora să le trimită conținutul. Tu încearcă să găsești mii. E mai greu la început însă știi și tu că practica e mama învățăturii.

Același lucru e valabil și pentru toate tacticile promoționale: creează mai multe anunțuri, postează mai des pe forumuri și grupuri și așa mai departe.

5. Nu mai pierde timpul cu tacticile de promovare învechite

Doar pentru că ar trebui să petreci mai mult timp promovând conținutul – chit că acest lucru presupune să reduci orele alocate creării de conținut – nu înseamnă că ar trebui să și irosești acel timp.

Din contră, ar trebui să aloci timpul petrecut cu promovarea conținutului acelor tactici de promovare care produc cele mai bune rezultate.

În acest caz, regula 80/20 se aplică în felul următor:

20% din efortul tău de promovare va produce 80% din rezultate, care se traduc prin trafic, abonați, vânzări sau backlink-uri.

Monitorizare și analiză: Acest proces se aseamănă cu celelalte exemple despre care am discutat până acum, așa că nu voi intra prea mult în detalii.

În primul rând, în tabelul tău ar trebui să se regăsească următoarele cinci coloane:

  • activitatea de promovare – cum anume ai promovat conținutul
  • timpul alocat – câte ore ai petrecut promovând conținutul
  • rezultatul – în principiu este vorba despre trafic, însă poți folosi și alte valori, precum backlink-urile sau abonații
  • traficul pe oră – traficul din coloana precedentă, împărțit la timpul alocat și adunat apoi pentru a obține un total
  • procentalul rezultatului – valoarea traficului pe oră împărțită la valoarea totală a fiecărei activități (de exemplu, 300/1,466 pentru mobilizarea e-mail-urilor)

Aruncă o privire la tabelul ipotetic de mai jos:

După cum poți vedea, rezultatele sunt destul de clare.

Din perspectiva productivității – rezultatele obținute pentru timpul alocat – monitorizarea e-mail-urilor și abonații la e-mail produc aproape toate rezultatele.

Ambele ocupă numai 5.5 ore dintr-un total de 11.5 ore și cu toate acestea produc 88% din rezultate.

Hai să vedem care sunt opțiunile tale.

Pentru început, ți-aș sugera să renunți la activitățile cu performanță slabă. Dacă ne luăm după exemplul de mai sus, ai economisi 5.5 ore dintr-un total de 11.5 ore, pierzând doar 12% din trafic.

De asemenea, după cum ai putut vedea și în exemplele anterioare, nu toate tacticile de promovare sunt scalabile când vine vorba de canalele de marketing.

Astfel că nu poți petrece mai mult timp cu trimiterea de e-mail-uri către abonații tăi. Ceea ce poți face însă este să suplimentezi timpul alocat atragerii unui număr mai mare de abonați.

Totodată, poți să acorzi mai mult timp tacticilor scalabile.

Mobilizarea e-mail-urilor, de pildă, este extrem de scalabilă dacă ești dispus să cercetezi mai mult decât primele câteva pagini de rezultate pe Google și să devii creativ.

Hai să vedem ce s-ar întâmpla dacă investim acele 5.5 ore în mobilizarea e-mail-urilor.

Traficul total al crește cu 40%, de la 2,500 la 3,500, ceea ce este o creștere considerabilă având în vedere că aloci promovării același timp ca și înainte.

Pe deasupra, adu-ți aminte că ți-am recomandat în secțiunea anterioară să acorzi mai mult timp promovării. Acum e din ce în ce mai important să folosești tactici de promovare eficiente atunci când le aloci acestora mai mult timp.

Suplimentarea timpului și îndreptarea atenției către acel procent de 20% sunt două schimbări esenșiale care vor avea un impact destul de puternic asupra rezultatelor obținute din marketingul tău de conținut.

6. Principiul Pareto și aplicarea sa la canalele de marketing individuale

Am ajuns în sfârșit și la ultima situație prezentată în această postare și anume la aplicarea principiului Pareto la canalele individuale, în special SEO.

Accesează Google Analytics, mergi la ,,Achiziție > Tot volumul de trafic > Canale”. Îți va apărea un link pentru ,,căutare organică” pe care va trebui să dai click.

Alege ,,pagina de destinație” ca dimensiune principală.

Vei vedea o listă cu postările tale, organizate în funcție de volumul de trafic de căutare obținut. Schimbă perioada de timp la cel puțin 4-6 luni.

Conform analizei, 80 din traficul tău de căutare provine de la 20% din conținutul tău.

Exportă aceste rezultate din Google Analytics către o foaie de calcul. Adaugă apoi o coloană pentru procentaj și una pentru procentajul cumulat:

Pentru a obține valoarea procentajului, împarte numărul de vizite pe pagină la numărul total de vizite.

Calculează apoi procentajul cumulat după cum am procedat și în prima situație. Asigură-te că lista este ordonată descendent, după care adaugă procentajul la valoarea anterioară a procentajului cumulat.

Hai să luăm un exemplu din tabelul de mai jos. După cum poți vedea, procentajul cumulat pentru a doua pagină de destinație din listă este de 35.647%, însemnând suma dintre procentajul paginii de destinație curente și procentajul cumulat pentru pagina de destinație anterioară (16.404% + 19.243%).

Acest procent de 20% care reprezintă postările de top este cel asupra căruia trebuie să te concentrezi.

Paginile respective nu sunt doar cele cu cea mai mare autoritate de căutare, ci conțin în mod clar și informații pe care oamenii le caută. Prin urmare e logic să te concentrezi pe îmbunătățirea autorității de căutare a acestora.

De asemenea, cel mai probabil acestea se clasează și aproape de primele 10 pagini de destinație pentru toate tipurile de termeni. Astfel că e mult mai ușor să le muți spre primele 3 rezultate decât să o iei de la început cu un conținut care se clasează după a doua pagină a rezultatelor de căutare pentru majoritatea termenilor.

În continuare, dacă vrei să știi care sunt cuvintele cheie pentru care acele pagini sunt bine clasate (dar nu în top 3), poți accesa Google Webmasters Tools/Search Console sau Google Analytics dacă ai Google Webmasters Tools integrat.

Mai departe, alege opțiunea ,,Trafic de Căutare” din meniul din stânga și selectează subopțiunea de interogări. Pe ecran îți va apărea un buton radio pentru ,,pagini”, pe care să dai click:

Poți vedea în imaginea de mai jos cum arată acest buton:

 

Revenind, poți acum să dai click pe fiecare pagină și să vezi care sunt cuvintele cheie pentru care pagina respectivă se află în clasament.

În sfârșit, ajustează-ți eforturile de link building în așa fel încât să te concentrezi doar pe aceste pagini de top.  Astfel te vei bucura de câștiguri substanțiale în termeni de trafic de căutare într-o perioadă relativ scurtă de timp.

Concluzii:

Jobul tău de marketer îți va da mereu senzația că vei avea și mai multe lucruri de făcut.

Ceea ce vreau să îți arăt este că în loc să te epuizezi, poți să cauți metode prin care să fii mai eficient.

Una dintre aceste metode este regula 80/20. Ți-am prezentat 6 situații diferite în care poți aplica această regulă, pe care le poți folosi pentru a-ți îmbunătăți strategia de marketing și posibil întreaga afacere.

Dacă decizi să aplici această regulă în una dintre situațiile prezentate, vei reuși să obții aceleași rezultate în jumătate din timp.

În plus, acum știi și cum să folosești timpul suplimentar pentru a obține rezultate și mai bune de pe urma sa.

Dacă ai vreo întrebare în legătură cu regula 80/20 sau ai orice fel de experiență cu aplicarea acesteia în viața sau afacerea ta, lasă un comentariu mai jos! Abia aștept să văd care este părerea ta!

 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment