SEO

Ai idee care este subiectul cel mai abordat în nișa internet marketingului? Dacă primul lucru care îți vine în minte este atragerea traficului către website-ul tău, înseamnă că ți-ai făcut lecțiile.

E suficient să te uiți la numărul rezultatelor căutării pe acest subiect.

Sunt multe articole despre strategiile de marketing care te ajută în cele din urmă să atragi cât mai mult trafic. Printre acestea se numără guest posting, distribuirea de conținut, marketingul rețelelor de socializare, construirea de backlink-uri și multe altele.

La urma urmei, nu ești și tu de acord că aceste strategii reprezintă o piatră de temelie pentru fiecare afacere online? În primul rând, nici nu poți adopta alte tactici, precum optimizarea conversiei, până nu ai cel puțin 500-600 de vizitatori pe zi pe website-ul tău – ar fi o pierdere totală de timp.

Există însă un subiect nu foarte discutat în blogurile despre marketingul online: Cum să îți menții poziția în clasamentul motoarelor de căutare odată ce ai ajuns în top?

Se putea spune și de ce: Google favorizează în rezultatele sale brandurile stabilite și website-urile autoritare. Pentru a-ți construi autoritatea trebuie să depui, în primul rând, un efort considerabil. Acest lucru este dificil în special pentru afacerile mici, lipsite de timp, buget și resurse.

În Raportul de sinteză a SEO, Ascend a observat că cea mai eficientă tactică de SEO este crearea de conținut relevant. În mod ironic, aceasta a fost catalogată de marketeri ca fiind și cea mai dificilă de realizat.

Nu este vorba doar de afacerile mici. PJ Fusco a declarat că până și cei mai buni dintre cei mai buni din Fortune 500 se luptă cu SEO-ul organic.  Acesta a efectuat o analiză folosind sistemul Covario SEO Audit Score™, în urma căreia s-au evidențiat următoarele obstacole în calea implementării SEO:

  • Sistemele suboptimale de management al conținutului (CMS);
  • Provocările resurselor IT;
  • Personalul terț și/sau nepregătit;
  • Limitările bugetare;
  • Milioanele de pagini, dintre care multe sunt duplicate sau au un conținut asemănător;
  • Diversitatea țărilor și limbilor străine – multiple pagini de intrare;
  • Date de atribuire eronate și/sau programe de analiză limitate;
  • Multiple părți interesate cu strategii divergente;
  • Multiplii furnizori de servicii cu priorități divergente.

Dacă întâmpini dificultăți în legătură cu SEO, este indicat să citești și despre modalități simple de SEO, cercetarea cuvintelor cheie, cum să atragi 20,000 de vizitatori în 90 de zile și promovarea postărilor de pe blog.

Tu, alături de mulți alții, te afli într-o poziție mai bună. Să zicem că ai integrat deja cuvinte cheie lungi în postările tale și ai început  să te clasezi printre primii pentru cel puțin o pereche de termnei.

Ce-i de făcut în continuare? Vei reuși să rămâi mereu în top pentru cuvântul tău țintă, chiar și în timpul unei reproiectări a website-ului?  Sincer să îți spun, nu cred.

Traficul motoarelor de căutare este destul de stabil. Astfel că dacă nu faci ceva dubios pe website-ul tău, Google nu te va declasa.

Cu toate acestea, SEO este un proces în desfășurare. Trebuie să îți monitorizezi competiția ca să te asiguri că informațiile de pe paginile tale nu sunt vechi.

Google își iubește utilizatorii și ca urmare, vrea să le ofere conținut de înaltă calitate, relevant și updatat.

Astfel, dacă lași o pagină web foarte bine clasată pe cont propriu, trimiți în esență un semnal greșit atât audienței tale, cât și către Google.

Cu o competiție din mediul marketingului de conținut acerbă – uită-te în jur și vei vedea că fiecare brand a devenit și editor – va trebui să acorzi mai multă atenție primelor pagini web.

Tacticile pe care ar trebui să le adopți pentru a asigura poziția website-ului tău în clasamente, chiar și în timpul unei actualizări de site, vor fi prezentate imediat.

Ești pregătit, așadar, să rămâi competitiv și să îți protejezi website-ul de o criză de trafic?

Hai să începem cu lansarea corectă a unui website restructurat. Ai un indiciu: redirecționările 301 sunt ingredientul cel mai important.

Cea mai comună greșeală care dă peste cap multe clasamente ale website-urilor, precum și traficul, este configurarea necorespunzătoare a redirecționărilor în contextul restructurării website-ului.

De la 6,000 de vizitatori pe zi la zero! Se poate ajunge și în această situație și trebuie să fie cam neplăcut…

Prin urmare, hai să vedem care sunt motivele comune pentru care restructurarea paginii produce asemenea eșecuri, alături de câteva sfaturi de rezolvare a problemelor:

1. Lipsa grijei față de SEO-ul pentru pagină și a capacității de descoperire a acelor oportunități oferite de cuvintele cheie ascunse.

În timpul unei relansări trebuie să ai foarte mare grijă cu optimizarea conținutului website-ului tău. Trebuie să cauți oportunități de creștere a traficului, inclusiv ajustarea titlurilor de pagină și a descrierii meta, precum și actualizarea conținutului.

O strategie specifică a cuvintelor cheie, la Quick Sprout este de a utiliza recomandările Google cu privire la cuvintele cheie lungi pentru cuvintele cheie principale.

Aceste cuvinte se pot integra apoi in postările publicate lunar.

Rezultatul?  Traficul de pe Quick Sprout a crescut de la 120,365 de vizitatori în Ianuarie 2013, la 174,496 de vizitatori în Decembrie 2013.

2.Dacă te joci cu structura URL-ului website-ului tău, atunci conturează-ți perfect planul redirecționării 301.

Din perspectiva SEO, acest lucru este cel mai important aspect al relansării unui  website.

Dacă ai un site mare și vrei să-ți schimbi structura URL-ului, vei pierde foarte mult trafic de la linkurile de intrare către paginile individuale. Trebuie să te asiguri că vei folosi redirect 301 pentru a redirecționa toate paginile vechi către noii lor omologi.

Acest lucru îți va asigura o echitate constantă în procesul de căutare iar tu vei pierde doar 10-15% din trafic, ceea ce este normal.

Cea mai bună strategie de combatere a acestei probleme este să păstrezi structura URL-ului tău pe cât de mult posibil de asemănătoare.

În cazul în care treci la un nou CMS sau ai avut o structură URL proastă, s-ar putea să îți fie utile aceste 3 sfaturi pentru crearea propriei strategii de mapare a redirecționării 301 pentru rescrierea URL-urilor:

  • Nu folosi redirecționările temporare 302 – nu sunt recomandate. Nu ajută cu nimic SEO și sunt doar o soluție pe termen scurt pentru o strategie care ar trebui să fie de termen lung.
  • Nu șterge pagini – nu este o idee foarte bună. Dacă nu îți place o pagină poți pur și simplu să îi schimbi conținutul sau să o redirecționezi către altă pagină.
  • Cazul rar al erorii 404 – există unele cazuri rare în care s-ar putea să nu vrei să folosești redirecționarea 301 pentru o pagină. Un exemplu este situația în care o colecție largă de linkuri extrem de toxice vizează pagina respectivă. Dacă treci prin această situație iar pagina nu este o pagină de destinație esențială, lasă eroarea 404 acolo unde e și nu o redirecționa. Atunci când redirecționezi o pagină, se transferă linkuri atât negative cât și pozitive către domeniul rădăcină. Dacă lași eroarea 404, linkurile toxice vor avea un impact limitat asupra restului website-ului.

Pentru o analiză detaliată a procesului redirecționării 301,indicat ar fi să accesezi SEOpoint. John Romaine îți arată procesul exact cu ajutorul Excel, Screaming Frog, Text Mechanic, Yoast SEO și Notepad.

3. Crează o pagină 404 ușor de utilizat pentru a face față erorilor.

După ce ți-ai lansat site-ul actualizat, s-ar putea să observi anumite erori de tip 404 neașteptate în datele tale de analiză.

Într-adevăr, poți nota paginile și apoi le poți repara. Ai însă nevoie și de o pagină de eroare 404 optimizată pentru a te asigura că vizitatorul rămâne pe website.

Poți chiar să inserezi un formular de contact în pagina ta de eroare 404, cum a făcut Ben Cook în perioada relansării paginii clientului său. Ca urmare, utilizatorii au început să trimită e-mail-uri pentru solicitarea de informații care nu au mai ajuns pe noul website.

4. Oferă-le motoarelor de căutare adresa actualizată a conținutului tău prin retrimiterea hărții XML a site-ului.

Roboții Google au nevoie de ajutor pentru indexarea noilor locații URL ale conținutului tău. Astfel, pentru început trebuie să-ți verifici fișierul robots.txt și să le acorzi motoarelor de căutare permisiunea de a-ți accesa website-ul.  Trebuie să fii sigur că ți se va indexa întreg website-ul.

Setează apoi locația corespunzătoare a hărții site-ului tău din fișier.

Pentru a trimite harta site-ului tău, tot ce trebuie să faci este să accesezi Webmaster Tools > Crawl > Sitemaps.

Dacă dorești să ajuți în continuare motoarele de căutare cu procesul de indexare, poți chiar să folosești multiple hărți XML ale site-ului. Spre exemplu, Razoo s-a bucurat de o creștere a traficului organic după ce a implementat multiple hărți ale site-ului.

Astfel, numărul paginilor care trimit trafic a crescut de la 486 la 1240 iar numărul cuvintelor cheie care trimit trafic organic de căutare a crescut de la 548 la 1347.

Pentru mai multe informații, Kate Morris îți arată în acest articol cum să implementezi multiple hărți XML ale site-ului.

Dacă urmărești strategiile de mai sus, vei reuși cel mai probabil să menții pierderile de trafic organic sub 5%.

Spre exemplu, Steven Macdonald de la eMarketers a testat două website-uri aflate în perioada de restructurare.

În cazul primului website, acesta nu a actualizat și nu a trimis harta XML a site-ului, s-a pierdut 50% din redirecționările 301 trasate, pagini de tip 302 trimiteau trafic către pagini de tip 404 slabe (nu sub formă de HTTP 404) iar lipsa meta tag-urilor, inclusiv a titlurilor de pagină și a meta descrierilor a provocat dublicarea conținutului. Drept rezultat, traficul organic a scăzut cu 34%.

În ceea ce privește al doilea website însă, Steven Macdonald a actualizat harta XML a site-ului imediat după lansare, a trasat toate URL-urile site-ului, rescriindu-le în așa fel încât să fie ușor de utilizat, a implementat și testat redirecționările 301 și a monitorizat traficul web atât pentru referințe cât și pentru traficul organic. Rezultatul? Traficul organic a scăzut cu doar 4%!

O altă tactică pe care ar trebui să o adopți pentru a asigura poziția website-ului tău în clasamente este să monitorizezi în mod regulat activitățile de marketing ale competitorilor tăi și să le depășești eforturile.

Nu știu dacă știi acest lucru – competitorii tăi s-ar putea să fi clădit parteneriate cu branduri din industria ta pentru marketingul rețelelor de socializare. Sau, e posibil ca ei să fi descoperit website-uri de înaltă autoritate, perfecte pentru obținerea de backlink-uri.

Dar vin cu vești bune! Acum nu mai e nevoie să te străduiești atât de tare. Tot ce trebuie să faci este să monitorizezi conținutul publicat de competitorii tăi, link-urile atrase și eforturile de marketing al rețelelor de socializare depuse.

Dacă rămâi la curent cu activitățile de marketing ale competitorilor tăi, îi poți întrece pentru a-ți menține poziția în clasamentele de căutare.

Și cum știu că logarea pe instrumente/website-uri multiple îți consumă din timp, s-a întocmit o listă de 4 instrumente pe care le poți folosi pentru a întrece strategia de marketing a competitorilor tăi. compiled a list of 4 tools you can use to outdo your competitors’ marketing strategy:

1.AHREFS

Când vine vorba de clasamente, backlink-urile joacă în continuare un rol important.

Ahrefs este un instrument numai bun pentru descoperirea de noi domenii de referință asociate cu competitorii tăi.

Accesează Ahrefs.com, inserează URL-ul website-ului tău în site explorer și dă click pe butonul ,,Search Links”. Îți va apărea un grafic cu domeniile de referință și backlink-urile. Pentru a găsi link-uri noi, folosește meniul de navigare ca să ajungi la Inbound links >> New. Vei obține astfel o listă cu link-uri către domeniu. Dacă vrei să măsori autoritatea backlink-urilor, poți utiliza unele valori precum ratingul domeniului și ratingul URL-ului.

În cazul în care vrei să construiești sau să atragi backlink-uri de calitate spre pagina ta aflată pe prima pagină a clasamentelor, ambele scoruri despre care am vorbit mai sus ar trebui să continue să crească în timp. De asemenea, din panoul Ahrefs poți configura și notificările prin e-mail. Vei primi un raport cu noile domenii de referință și backlink-urile website-ului tău (sau cu cele ale website-ului competitorului tău). În cazul în care îți scanezi backlink-urile și observi că website-ul tău este sub un atac SEO negativ, abonamentul premium la Ahrefs te poate ajuta prin uploadarea backlink-urilor care conțin spam în Google Webmaster Tools.

2.SERPFOX

Traficul din cuvintele cheie principale (cu mii de căutări pe lună) reprezintă cel mai probabil undeva sub 15-20% din total. Cuvintele cheie cu un volum mare de căutare pot fi văzute ca un fel de verificare a calității strategiei tale de SEO. Acestea te ajută să deduci următoarele 3 aspecte importante.

SERPFOX este un instrument genial de urmărire a rangului cuvintelor cheie.  Cu ajutorul său poți să-ți monitorizezi cu ușurință paginile aflate pe prima pagină a clasamentelor.

Pentru început, trebuie să îți inserezi URL-ul. Dă click apoi pe “Add Keywords.” Introdu cuvintele cheie pe care vrei să le monitorizezi în căsuța “keywords”. Îți poți configura setările în așa fel încât să urmărești cuvinte cheie într-un oraș sau în funcție de un cod poștal, precum și în mai multe țări și motoare de căutare. Odată ce adaugi câteva cuvinte cheie, îți vor apărea și clasamentele. De asemenea, dacă vrei să urmărești modificările rankingului tău de-a lungul timpului, dă pur și simplu click pe pictograma graficului.Totodată, poți seta anumite reguli de notificare pentru cazul în care rankingul cuvintelor cheie se modifică. Nu în ultimul rând, SERPFOX poate monitoriza și clasamentele cuvintelor cheie de pe dispovizive mobile și tablete.

3.BUZZBUNDLE

Cea mai importantă parte a oricărei strategii de SEO este însă promovarea conținutului. Buzzbundle este un instrument care te ajută să-ți găsești publicul țintă și să te angajezi în conversații cu privire la anumite cuvinte cheie și, în același timp, îți economisește timpul. Cu alte cuvinte, îl poți folosi pentru a găsi pe diverse canale persoane care au distribuit și sunt interesate de tipul tău de conținut. Tot ce trebuie să faci este să îl instalezi și să dai click pe Create New Project >> Create New Stream. Apoi trebuie să introduci cuvintele cheie și URL-urile pe care vrei să le monitorizezi. Odată ce Buzzbundle a finalizat procesul de căutare, vei vedea o listă cu stream-uri din social media, bloguri, Q&A, website-uri, forumuri și multe altele, cu fragmente de conținut care includ cuvintele cheie introduse. Ai posibilitatea de a iniția conversații cu persoane relevante pentru conținutul pe care l-ai scris deja – poți, de exemplu, să distribui un link către postarea ta. O altă opțiune este să postezi link-ul articolului tău pe forumuri relevante.

Poți, de asemenea, să personalizezi stream-urile afișate în funcție de tipul acestora. Instrumentul îți permite chiar și să selectezi postările de pe rețelele de socializare cu o implicare mai mare. Îl poți lua ca exemplu pe Robbie Richards, care a apelat la Buzzbundle pentru a-și mări traficul pe site. Rezultatul? Traficul site-ului a crescut cu 272% în 30 de zile!

4.SIMPLY MEASURED

Simply measured este un instrument de analiză cuprinzătoare a rețelelor de socializare. Îl poți folosi ca să găsești influențatorii de pe rețelele de socializare care sunt principala sursă de trafic pentru website-ul tău. Iți obține și grafice utile cu dezvoltarea audienței tale pe canalele sociale, precum și un raport al obiectivelor pentru a vedea cum evoluează prezența ta socială stabilită pentru o anumită perioadă de timp. Poți include chiar și competitorii din domeniu pentru a-ți compara performanța. Dacă vrei să-ți monitorizezi competiția pe rețelele de socializare, poți să îți faci o imagine cu privire la performanța competitorilor tăi cu ajutorul unor valori precum implicarea, schimbarea în timp a follower-ului, rata medie de răspuns și multe altele. Tot ce trebuie să faci este să conectezi contul de social media al unui competitor la pachetul gratuit de instrumente al Simply Measured.

În continuare îți voi spune cum să menții ritmul marketingului de conținut și să te asiguri că ai o prezență stelară pe rețelele de socializare.

Vrei să știi cum să reușești  să tw menții în topul clasamentelor de căutare, chiar și cu noile articole publicate?

Poate știi deja că orice nou backlink cu autoritate contribuie la îmbunătățirea autorității generale a website-ului tău.  În plus, acesta îți ajută și paginile aflate în prezent în clasamente.

În loc să îți concentrezi eforturile numai asupra promovării vechiului conținut, îți recomand o metodă prin care poți rămâne în top când vine vorba de marketing de conținut:  Crează în mod constant conținut de înaltă calitate.

Această metodă îți va aduce 3 beneficii majore:

  • Îi vei oferi valoare audienței tale iar brandul tău îi va rămâne în minte.
  • Poți trimite link-uri interne către articole vechi dar relevante de pe blogul tău. Acest lucru îți va oferi o poziție în clasament pentru cuvintele cheie lungi fără să fie nevoie să construiești link-uri.
  • Dacă publici mai mult de 16 postări pe lună, traficul tău va fi de 3,5 ori mai mare iar lead-urile generate vor fi de 4,5 ori mai multe decât în cazul website-urilor care publică mai puțin de 4 postări pe lună.
  • Aceste avantaje, împreună cu pasiunea mea pentru scris, mă motivează să scriu zilnic pe blog și să-mi scalez afacerea prin intermediul marketingului de conținut.
  • Nu poți face prea multe lucruri cu un volum mai mic de conținut. Dacă publici rar și inconsecvent, s-ar putea să-ți scadă traficul. Buffer, spre exemplu, s-a confruntat cu o scădere de 4% a traficului atunci când s-a oprit din publicat timp de o lună.

Hai să trecem la aspectele practice și să vedem care sunt strategiile pe care ai putea să le implementezi pentru a-ți menține ritmul marketingului de conținut:

1. Experimentează în mod constant diferite forme de conținut pe blogul tău

Dacă scrii același timp de conținut poți ajunge să te plictisești și să îți plictisești în același timp și audiența.

Încearcă infografice, podcasturi, videoclipuri, un conținut mai amplu, precum și alte tipuri de conținut.

De exemplu, poți publica foarte multe grafice atât la KISSMetrics cât și la Quick Sprout.

Infograficele și-au pierdut destul de repede sclipirea. La KISSMetrics, de pildă, am ajuns să generez mai puțin de jumătate din numărul de vizitatori și backlink-uri. Cu toate acestea, Unbounce a constatat că cererea pentru infografice a crescut cu peste 800% în 2013 și 2014.

Brian Dean oferă o gamă largă de conținut la Backlinko, printre care se numără metodele sale originale, studii de caz SEO ale tehnicilor sale și instrumente de compilare a postărilor cu liste,  utile pentru marketeri.

Acesta a efectuat recent o analiză originală asupra unui milion de rezultate ale Google Search, împreună cu Eric Van Buskirk de la ClickStream, bucurându-se de o foarte mare apreciere din partea audienței sale.

2.Mărește-ți lista de e-mail-uri, traficul de recomandare și audiența de pe rețelele de socializare prin guest posting

Guest blogging-ul este un instrument de marketing de conținut puternic, care are potențialul de a oferi o expunere uimitoare la brandul tău. Jeff Goins a reușit, spre exemplu, să obțină peste 10,000 de abonați la e-mail în 18 luni, prin guest posting.

Poți scrie peste 300 de guest post-uri pentru a atrage trafic considerabil și a mări audiența pe blog.

Pe deasupra, dacă ai un conținut grozav, te poți bucura și de followeri noi pe rețelele de socializare. Ai putea, de exemplu, să faci referire la contul tău de Twitter în biografia ta de autor, cum a făcut Mandy Kilinskis.

Unele bloguri cu autoritate îți permit chiar să legi guest post-ul tău prin link-uri de articole relevante din punct de vedere contextual de pe website-ul tău. Dacă faci acest lucru în mod constant, vei observa ușor ușor o creștere în traficul din cuvintele cheie lungi. Prin urmare, poți să te aștepți și la beneficii SEO.

3.Clădește-ți autoritatea pe rețelele de socializare

În prezent, există o dezbatere cu privire la măsura în care semnalele sociale contribuie la clasamentele de căutare.

Eu unul sunt de părere că acestea au cel puțin o corelație slabă.

Dacă distribuirile postării tale pe rețelele de socializare se intensifică, atunci vei obține mai mult trafic. Prin oferirea unei experiențe plăcute utilizatorului, website-ul tău se va bucura de un timp mediu petrecut pe pagină bun, precum și de o rată de respingere scăzută.  Crezi că acest lucru ar putea contribui la poziția ta în clasamentele de căutare?

Hai să vedem ce s-a întâmplat în cazul Moz. Inițial, aceștia nu au fost în clasamente pentru ghidul lor de începători în SEO. Situația s-a schimbat odată cu tweet-ul postat Smashing Magazine, care nu doar că i-a adus pe prima pagină pentru cuvântul cheie ,,ghid pentru începători”, ci a contribuit și la creșterea traficului acestora din motoarele de căutare.

Urmărirea  pe Facebook, Twitter și pe alte rețele de socializare contribuie semnificativ la atragerea de trafic și de link-uri pentru fiecare postare publicată.

Dacă ți-ai clădit o prezență bună pe rețelele de socializare, conturile tale vor apărea și în paginile de tip SERP, ceea ce este un lucru foarte bun în ceea ce privește expunerea brandului.

Întrebarea este însă cum să faci în așa fel încât să menții o prezență stelară pe rețelele de socializare?

Simplu. Tot ce trebuie să faci este să distribui constant conținut relevant și captivant de pe conturile tale sociale. Există două instrumente numai bune pentru realizarea acestui lucru.

În primul rând poți folosi BuzzSumo, care te va ajuta să afli care este cel mai apreciat tip de conținut din nișa ta.

Utilizează apoi Buffer pentru a programa actualizări regulate ale rețelelor de socializare de pe conturile tale.  Poți să-ți distribui vechile postări în mod repetat pentru a-ți dubla sau chiar tripla traficul din rețelele de socializare.

Pentru o analiză mai detaliată, poți citi articolul despre strategia de social media.

În sfârșit, am ajuns și la ultima tactică de asigurare a poziției website-ului tău în clasamente – Uită de construirea de backlink-uri și de alte aspecte legate de SEO sau marketing. Pune-ți utilizatorii pe primul plan!

E interesant cum majoritatea marketerilor preferă să își complice obiectivele afacerii. Aceștia continuă să se îndrepte către anumite tactici fără să se gândeacă la rentalibilatea investiției cu privire la timpul petrecut.

Principala ta prioritate ca proprietar al unei afaceri ar trebui să fie oferirea unei experiențe incredibile vizitatorilor website-ului tău.

Nu am dreptate? De ce altceva s-ar mai obosi aceștia să îți acceseze din nou site-ul? Până și Google a adoptat o poziție în favoarea experienței utilizatorului, ceea ce se poate vedea clar în rankingurile sale.

Dacă ai nevoie de un exemplu ca să crezi tot ce îți spun, aruncă pur și simplu o privire la primul rezultat oferit pentru termenul de ,,marketing online”.

După cum poți vedea, sunt fericitul deținător al primei poziții, peste branduri ca   Entrepreneur și Wikipedia.

Care crezi că este motivul principal pentru succesul ghidului?

S-au cheltuit $40,000 pentru a angaja un designer profesionist și un expert în subiect pentru a scrie ghidul.  Doar deschide ghidul și vei observa singur calitatea acestuia.

Astfel că s-a conceput o listă cu 5 pași de urmat pentru asigurarea unei experiențe stelare a utilizatorului, cu scopul de a te ajuta să-ți menții poziția în clasamentele de căutare.

1.Asigură-te că website-ul tău se încarcă rapid

Viteza de încărcare a website-ului este un factor esențial în clasamentul motoarelor de căutare. Bănuiesc că știi și tu cât de enervant este să aștepți ceva timp până se încarcă o pagină web. Gândește-te la utilizatorii tăi!  Din această cauză poți pierde 7% din conversii pentru fiecare secundă de întârziere în viteza website-ului tău.

Nu-i lăsa pe cei care îți accesează pentru prima dată site-ul să îl și părăsească. Conectează-te la instrumentul Google pentru Viteza Paginii și verifică-ți viteza!

Vei primi chiar și recomandări de reparare a problemei de viteză a website-ului tău, atât pentru desktop cât și pentru dispozitivele mobile.

2.“Design-ul Receptiv” este mai mult decât un simplu cuvânt la modă: Optimizează-ți website-ul pentru utilizatorii dispozitivelor mobile

Tu ar trebui să știi deja cât de important e să ai un design adecvat pentru dispozitivele mobile.

Trăim într-o eră în care utilizatorii nu-ți mai accesează website-ul doar de pe desktop. La modă acum sunt smartphone-urile și tabletele.

Poți chiar să afli ce dispozitive folosește majoritatea audienței tale prin conectarea la contul tău de Google Analyics (GA).

Ar fi bine să te orientezi către oferirea unei experiențe optime utilizatorului cel puțin pentru dispozitivul mobil cel mai preferat de utilizatori. Te sfătuiesc să folosești Mobile Phone Emulator pentru a reproduce diferite dispozitive mobile și browsere.

Google a declarat război oficial website-urilor care încurcă utilizatorii dispozitivelor mobile. Dacă website-ul tău este lent, s-ar putea să-ți și apară o etichetă ,,slow to load” (încarcare lentă) în rezultatele căutării pe mobil, ceea ce nu e deloc benefic pentru rata ta de click (CTR).

În aceeași ordine de idei, dacă website-ul tău este adecvat pentru dispozitivele mobile, va apărea o etichetă ,,mobile-friendly” care îi va informa pe utilizatorii tăi cu privire la acest lucru.

3.Optimizează-ți meta tag-urile și mărește-ți rata de click

Dacă website-ul tău se menține în topul rezultatelor de căutare însă în același timp este ignorat de către utilizatori, îți vei pierde în cele din urmă rankingul.

Această situație este cunoscută sub denumirea de pogo sticking și semnalează Google de faptul că utilizatorul nu poate găsi informația de care are nevoie.

Astfel, paginile irelevante pentru interogarea de căutare a utilizatorului vor fi declasate.  Prin urmare, ai grija ca odată ce ai început drumul spre fruntea clasamentului să nu-ți strici imaginea brandului și să-ți lași rankingul să scadă.

Loghează-te la Google Webmaster Tools și caută cuvintele cheie care obțin numărul maxim de afișări și de clickuri pentru site-ul tău.

Uită-te apoi după paginile de conținut asociate cu aceste cuvinte cheie de top și optimizează-ți meta tag-urile pentru paginile respective.

Pentru început, crează titlul de 65 de caractere în așa fel încât să fie relevant și convingător. După aceea, folosește descrierea meta de 160 de caractere pentru a oferi informații specifice și atractive celui care caută.

4. Actualizează-ti pagina web pentru a integra tactici de copywriting sau informații mai proaspete

Odată ce utilizatorul este pe pagina ta, e important ca acesta să interacționeze cu ceea ce ai scris și să rămână pe pagină cât mai mult posibil.  Dacă accesează și alte pagini relevante, atunci e și mai bine.

Pentru a măsura gradul de implicare al unui website, motoarele de căutare folosesc o serie de valori corespunzătoare, precum rata de respingere, numărul de pagini pe vizitator și timpul petrecut pe pagină.

Vrei să îți îmbunătățești, așadar, experiența conținutului paginii web?

Cine n-ar vrea!? Hai să vedem și cum!

  • Actualizează-ți conținutul și promovează-l din nou pe rețelele de socializare.

Poți folosi această strategie pentru a obține mai mulți followeri pe Instagram.

 

E normal ca traficul să scadă din nou cu timpul, însă mai mulți vizitatori, implicit o interacțiune mai mare, vor contribui la menținerea poziției tale în clasamente pentru o foarte lungă perioadă de timp.

Brian Dean, spre exemplu,  plasează de fiecare dată două puncte ( : ) acolo unde crede că textul îl va determina pe utilizator să părăsească pagina.

Prin folosirea acestei strategii old-school de copywriting pentru scrisorile de vânzare, Brian a putut să reducă ratele de respingere și să obțină un timp mediu petrecut pe pagină incredibil. Timpul său mediu la nivelul întregului website este de peste 4 minute, ceea ce transmite un semnal pozitiv de clasificare foarte puternic către Google.

5.Efectuează un audit de internal linking și asigură-te că îți poziționezi conținutul fundamental în prim-plan, chiar în centrul website-ului.

Majoritatea deținătorilor de website ignoră acest pas. Cu toate acestea, dacă ai o rezervă solidă de conținut, internal linking-ul relevant te poate ajuta să distrubui link-urile de la cele mai performante pagini ale website-ului tău. De asemenea, acesta contribuie și la scăderea ratei de respingere, sporește ,,crawlabilitatea” website-ului și ajută SEO-ul general al site-ului.

Poți chiar să ridici rangul unei pagini de destinație în rezultatele de căutare prin trimiterea unui link către aceasta de la o pagină de înaltă performanță.

Nu în ultimul rând, dacă ai creat un astfel de conținut esențial pentru audiența ta,  te sfătuiesc să iei în considerare punerea acestuia în radarul vizitatorilor cu un singur click.  Astfel, vei obține și mai multă tracțiune de la noii vizitatori ai website-ului tău.

Concluzii:

Având în vedere schimbarea constantă a algoritmilor Google, menținerea unei poziții stelare în clasamentele de căutare poate fi o adevărată provocare. Cu toate acestea, tot ce trebuie să faci este să îți monitorizezi competiția, să urmărești în continuare marketingul de conținut și să asiguri o experiență la superlativ a utilizatorului pentru vizitatorii website-ului tău.

Chiar și în perioada relansării unui website, nici nu e cazul să pierzi foarte mult din traficul organic dacă ai un plan sistematic. Spre exemplu, Moz chiar a reușit să-și intensifice valorile de implicare cu ajutorul unei reproiectări excelente.

Sunt foarte curios să aflu care este părerea ta. Ai ajuns vreodată într-o asemenea situație, în care ai pierdut trafic și apoi l-ai recuperat? Ce strategii folosești pentru a-ți menține poziția în clasamentele de căutare?

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment