Tutoriale

Cu siguranta multi dintre voi veti fi de acord cu afirmatia ca : „A incepe un blog este un lucru confuz”. Exista atat de multe lucruri pe care nu stii daca ar trebui sa le faci, in asa fel incat niciodata nu esti sigur daca faci lucrul potrivit. Asa ca vrem sa te ajutam sa te pui pe picioare.

Fiindca nu exista o modalitate potrivita de a face un blog sau de a-l incepe, sunt modalitati mai eficiente de a face acest lucru, decat tacticile obisnuite pe care le vedeti tot timpul. Cu ajutorul acestui articol veibeneficia de o serie de metode eficiente de a-ti face blogul corespunzator.

Nisa Potrivita

Doar tu stii raspunsul la aceasta intrebare. Sunt multe de povestit in ceea ce priveste nisele blogurilor, insa recomandam sa scrieti despre ceea ce va place.

Pentru a vedea daca nisa de care sunteti pasionati „se vinde”, ar trebui sa intri pe Google, sa cauti nisa aleasa si sa cauti bloguri cu peste 10,000 de followeri sau abonati. Daca ai gasit mai mult de 6 astfel de bloguri cu siguranta te afli pe drumul potrivit, daca nu, incearca cu un blog generalist oarecum, variind intre cateva nise.

Domeniu si Host

Exista o multime de servicii de gazduire gratuite pentru bloguri, chiar si WordPress are unul. Dar recomandarea noastra este achizitionarea unui domeniu si unei gazduiri de sine statatoare, astfel vei avea un control mai mare asupra acestuia.

Costul se amortizeaza in scurt timp, asa ca nu iti face griji ca ai facut nu stiu ce investitie pe care cine stie cand o s-o recuperezi. O gazduire ieftina si buna poti avea de la Mxhost, pornind de la 1.5 euro/ luna.

Design-ul Blogului

Multi nu pun accent pe acest lucru cand vine vorba de un blog, insa eu unul, in momentul in care intru pe un blog care are un aspect neplacut sau prea simplu, il adaug in lista „de evitat”. Un exemplu de blog cu design simplu, dar aspectuos, este blogul lui Andrei Cenusa.

Design Blog Andrei Cenusa

Asa ca recomandarea noastra este achizitionarea unei teme de blog aspectuoasa de pe ThemeForest si sa incerci s-o configurezi , iar daca nu reusesti roaga  un prieten care stie sau apeleaza la o firma de webdesign, fiindca aspectul unui blog este important.

Partea 1 : Scopul Blogging-ului

Pentru a avea succes pe termen lung, dar si pe termen scurt, in viata, este important sa ai un scop. Ei bine, aceiasi regula se aplica si la blog. Asa ca, pentru a avea succes cu blogul, va trebui sa iti doresti sa realizati ceva cu acesta.

Pentru inceput ar fi bine sa ne punem o tinta pentru 3 luni de acum in colo. Tinta ta este complet personala si depinde foarte mult in ce masura te implici.

La inceput ar fi bine sa eviti sa ai o tinta in bani, fiindca esti la inceput si nu ai vrea sa fiti dezamagiti si sa renunti. Tintele pot fi de tipul :

  • Numar de comentarii
  • Distribuiri pe Social Media
  • Un numar total de abonati la Email
  • Vizualizari de pagini

Partea a 2-a : Crearea Continutului

Exista pe internet o expresie faimoasa „Content is King”, in traducere „Continutul e Regele”. Acest lucru este cel mai important din blogging si trebuie sa fie tratat ca atare. Totul se rezuma la continut.

Continutul este motivul pentru care oamenii intra pe blogul tau, este motivul pentru care acestia raman pe site si este motivul pentru care se aboneaza la newsletter-ul tau.

Trebuie sa stii ca, continutul tau trebuie sa se incadreze intr-un standard.

Intelegerea audientei

O multime de bloggeri incep sa scrie si nici macar nu stiu pentru cine fac acest lucru. Chiar daca in timpul in care te documentezi in ceea ce priveste viitorul articol ai fi putut sa scrii 4 articole, gandeste-te ca in momentul in care scrii cu un scop, vei avea mai multe beneficii.

In acest scop, va trebui sa faci o cautare pe internet pentru a afla ce articole sunt cautate si ce categorii sunt mai bune. Poti vedea si pe Facebook care sunt articolele cele mai distribuite si citite si te poti inspira.

Asa ca un sfat util pe care multi ni-l ofera este sa furam articole. Ceea ce trebuie sa faci este sa gasesti cel mai bun continut al competitorilor tai, sa le rescrii, sa le imbunatatesti si sa le schimbi in asa fel incat sa se potriveasca audientei tale.

Ar trebui sa faci articole in profunzime, sa incerci sa intelegi ce se „vinde” in cazul vizitatorilor si sa incerci tot felul de strategii sa atragi. De asemenea, ar trebui sa aprofundezi articolele, oferind foarte multe detalii. Sa luam exemplul de mai jos :

  • „Continutul vizual este grozav pentru a obtine distribuiri sociale”
  • „Continutul vizual, cum sunt videoclipurile si imaginile, este o modalitate grozava de a obtine mai multe distribuiri sociale”
  • „Continutul vizual, cum sunt videoclipurile si imaginile, este o modalitate grozava de a stimula distribuirile sociale, cand este atasat intr-un tweet”
  • „Continutul vizual, cum sunt videoclipurile si imaginile, este  modalitate grozava de a stimula distribuirile sociale cand este atasat intr-un tweet. De fapt, cercetatorii sugereaza ca vei primi 150 % mai multe retweet-uri decat vei primi de la un tweet doar cu text.”

Vezi diferentele, avem o propozitie simpla, apoi adaugam lucruri care ar putea sa-i ofere valoare, transformandu-se intr-o fraza pe care cititorii chiar ar putea-o folosi. Acelasi principiu se aplica la orice nisa.

Programul de publicare

Nu exista un program perfect de publicare, insa exista timpi potriviti la care poti distribui un articol pe Facebook in care acesta ar putea fi mai citit. Insa la urma urmei tu esti seful blogului tau, altfel ai fi scris pe blogurile altora, asa ca gandeste-te la un program de publicare.

Planuieste-ti sa scrii de exemplu un articol de dezvoltare personala pe saptamana care sa contina peste 1,000 de cuvinte. Intotdeauna incearca sa scrii in timpul liber mai multe articole, in cazul in care intr-o saptamana nu vei avea timp sa redactezi un articol, sa-l poti doar publica.

Partea a 3-a : Obtinerea Traficului

Traficul este o parte importanta din puzzle-ul blogging-ului, fiindca oamenii te platesc, nu vizualizarile de pagina. Asa ca in primele 3 luni de blogging, nu vom analiza volumul traficului, vom analiza calitate.

Fiindca nu ne intereseaza atat de mult traficul, cat ne intereseaza sa avem ca vizitatori oameni care „cumpara” de la noi. Pentru a atrage trafic exista cateva modalitati eficiente, printre care se enumera SEO, Guest Blogging, distribuire si interviuri, dar vom vorbi doar de guest blogging si distribuire.

Guest Blogging-ul nu este mort

Multi au sustinut in ultima vreme ca guest blogging-ul a murit, insa nu iti face griji nu e asa. Trebuie sa gasesti in principiu, un blog citit si sa incerci sa contactezi detinatorul pentru oportunitatea de a face un guest post pe el.

Vei obtine beneficii precum, trafic, o retea, abonati, dar si autoritate.

Distribuirea Continutului

La inceput va trebui sa muncesti mult sa obtii trafic, fiindca oamenii nu vor veni pe blogul tau doar pentru ca este acolo. Trebuie sa ii determini sa vina pe blogul tau.

Depinzand pe ce nisa este blogul tau este foarte bine sa te inscrii in grupuri de pe Facebook, Forumuri si asa mai departe pentru a distribui articolele cele mai bune.

Foloseste de asemenea email marketing-ul. Ofera posibilitatea cititorilor sa se aboneze la newsletterul tau si apoi le vei trimite email cu fiecare articol nou. In felul asta traficul pe site-ul tau va creste in fiecare zi. Pentru asta poti folosi Aweber cum mentionam si aici: https://www.promovarew.ro/23-de-moduri-de-a-ti-monetiza-blogul/

Partea a 4-a : Monetizarea Blogului

Aceasta este partea finala si cea la care asteptai sa ajungi din momentul in care ai inceput sa scrii acest articol, insa daca ai derulat in jos direct catre aceasta parte, te sfatuiesc sa iei articolul de la capat, fiindca nu iti vei putea monetiza blogul daca nu ai urmat pasii de mai sus.

Sunt foarte multe metode de a face bani cu ajutorul blogului, insa va prezint doar cateva mai jos, fiindca restul cu siguranta le veti descoperi pe parcurs sau le-ati citit deja din acest articol : https://www.promovarew.ro/23-de-moduri-de-a-ti-monetiza-blogul/

1. Advertoriale

Dupa cum stii cu ajutorul advertorialelor se face linkbuilding pentru website-urile ce vor sa creasca in Google. De aceea este nevoie de bloggeri cu bloguri de calitate pentru a scrie acestea advertoriale, asa ca de-a lungul timpului vei putea sa te inscrii in retele de bloguri si vei fi contactat pentru a publica advertoriale pentru sume diferite de bani daca ai un blog de calitate.

2. Propriul Serviciu sau Propriile Produse

Prin intermediul blogului, demonstrand ca esti expert in nisa in care activezi vei putea face bani oferindu-ti serviciul sau produsele daca ai.

Daca blogul tau va fi foarte citit, cu siguranta cineva va apela la tine.

3.Analiza Produselor

Exista oameni din nisa ta cu produse pe care doresc sa le vanda. Unii dintre ei o sa-ti ofere sume de bani pentru realizarea unui review favorabil despre produsul lor, altii iti vor oferi vanzari din afiliere.

Indiferent, vei face bani.

multimillionaires

 

3 Comments

  1. Foarte interesant articolul. Am inceput sa scriu si eu de cateva luni un blog si orice sfat este binevenit, mai ales cand este atat de frumos explicat si structrat. Iti las adresa blogul meu si daca mai ai vreun extra-sfat il astept cu mare drag 🙂
    Multumesc,
    Roxana

    http://choosehappy.eu/

  2. E cam subtire pe blogger degeaba iti faci blog ca de ani de zile am 6 bloguri si am pus link peste tot unde se vorbeste de domenile respective si nu apare in cautare dupa ce am facut sitemap blogul apare pe prima pagina doar la share pe google +! https://unghiiincarnate.blogspot.ro/
    de ani de zile google adsense apare ca asteapta probarea! la fel pe youtube!/
    as lua domeniu ro daca as vinde cel putin o carte primul lucru asta l-as face dar nici macar gratis nu sa aratat nimeni doritor sa incerce ce am descoperit atat de nebuna e lumea nu stiu ce prefera!

    • Buna ziua. Asa cum ati vazut ca scrie si in tutorialele de pe blogul nostru (sper ca le-ati citit, daca nu, vi le recomand inainte de toate), pentru ca un site sa fie indexat de catre Google are nevoie de continut text (sa aiba cel putin 3-4 pagini cu peste 300 -400 cuvinte fiecare, cu text original si de calitate, care sa includa si cuvintele cheie targetate, incorporate in text).
      Asadar pe https://unghiiincarnate.blogspot.ro/ dvs aveti cuvintele cheie doar in titluri si meniuri, in textul de prezentare lipsesc. Recomand sa aveti 1 cuvant cheie la maxim 100 de cuvinte text. Corectati ce v-am spus si sigur veti observa diferenta.

      Apoi treceti la pasul 2, crearea de link-uri de calitate catre site-ul dvs. Aici https://majestic.com/reports/site-explorer?folder=&q=https%3A%2F%2Funghiiincarnate.blogspot.ro&IndexDataSource=F&scope=subdomain&oq=https%3A%2F%2Funghiiincarnate.blogspot.ro observam ca exista backlink-uri din doar 5 domenii diferite. Incercati sa adunati macar 30-40 domenii din care sa aveti link cu autoritate catre site-ul dvs.

      Google Adsense va va accepta dupa ce veti avea un numar ok de vizitatori zilnici pe site.
      Cu privire la conversie, la comenzi pentru cartea dvs, lucrurile nu stau chiar atat de simplu. Pentru ca cineva sa cumpere o carte cu 25$ trebuie intai sa aiba incredere in cel care vinde, in cel care a scris cartea si in site-ul unde e prezentata. Increderea in online se construieste printr-un site cu un design profesional, cu un landing page care sa convinga, care sa contina elementele obligatorii. Mai multe detaliii despre asta veti gasi aici: https://www.promovarew.ro/cum-sa-vinzi-cu-300-mai-mult-cu-acelasi-trafic-pe-acelasi-site/
      Va putem ajuta cu crearea site-ului daca doriti. (ex. landing page-uri profesionale: https://situpoti.com/ )
      Insa inainte de toate am o scurta comparatie: Dvs doriti sa vindeti inainte de a fi pregatit pentru acest lucru. Este ca si cum ati spune: vreau sa slabesc 10 Kg intai si pe urma o sa tin dieta si o sa fac sport. Lucrurile nu se intampla in aceasta ordine ci un pic invers!

      Astept raspunsul dvs dupa ce aplicati ideile de mai sus.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment