SEO

Stiu ca in prima faza te gandesti ca acest lucru este imposibil de realizat din cauza ca stii prea bine ca un continul bun si cat mai multe link-uri te pot aduce in fruntea clasamentului. Da, este adevarat insa asta nu inseamna caci continutul de marketing si construirea link-urilor sunt singurele modalitati de a-ti creste pozitia.

Nu este important ce actualizare Google ruleaza, pentru ca Neil Patel a descoperit ca exista niste hack-uri care au puterea de a lucra in mod constant sa te ajute sa ajungi in fruntea clasamentului fara a-ti bate capul cu prea mult continut sau link-uri. Esti gata sa afli care sunt acestea?

Ce vrea Google sa situeze pe prima pozitie?

Inainte de a discuta despre aceste hack-uri si tactici care te pot aduce in fruntea clasamentului trebuie mai intai sa iti schimbi putin parerea despre SEO. Chiar consideri ca Google are grija de toata aceasta parte de SEO sau de construirea link-urilor? Google face intr-asa fel incat sa clasifice pe prima pagina pagini pe care oamenii le plac cel mai mult.

In mod clar, daca s-ar pozitiona pe prima pagina site-uri pe care le urasti asta inseamna ca o sa utilizezi Google din ce in ce mai putin si din moment ce oamenii incep a nu mai folosi Google, site-urile nu o sa mai fie accesate si nu se vor mai putea obtine bani. Acum este timpul sa afli cateva hack-uri cu ajutorul carora oamenii o sa ajunga sa iti iubeasca site-ul.

Hack 1Optimizeaza rata click-urilor

Gandeste-te cum ar fi daca 10 000 de oameni ar efectua o cautare pe Google pentru termenul SEO si ar da click pe a doua pagina din Googla, nu pe prima. Ei bine, Google trebuie neaparat sa mute aceasta pagina pe prima pozitie.

A fost facut un experiment de catre Rand Fishkin care a spus urmaritorilor sai de pe Twitter sa efectueze o cautare in Google pentru o anumita pagina si sa faca click pe prima lista care apare, sa iasa apoi din acea pagina dupa care sa intre iar pe a patra pagina din lista. Dupa 70 de minute si 4500 de accesari, acest rezultat a facut ca Google sa mute a patra pagina pe prima pozitie si in acest mod acea pagina a ajuns deci in top.

Acest clasament a scazut ulterior deoarece oamenii nu au simtit ca acea pagina este cea mai buna prin comparatie cu celelalte.

Rand a reusit sa faca ca Google sa creada pe termen scurt, ca acea este de fapt cea mai buna pagina, ajutat de prietenii sai loiali de pe Twitter.  Cu siguranta Google ti-a transmis ca are grija de ceea ce crezi atat de tare incat sa modifice clasamentul in functie de dorintele tale si intr-un timp destul de scurt. Rand nu a fost singurul care a facut acest experiment ci au fost mai multe persoane care au probat acest exercitiu incheiat cu rezultate similare.

Nu este deloc dificil sa faci ca oamenii sa faca click pe pagina ta mai mult decat pe celelalte pagini. De indata ce reusesti sa sa generezi mai multe click-uri pe lista ta, o sa observi imediat si urcarea in pozitie fara si fii nevoit sa apelezi la prea mult continut. Totusi, cum sa obtii aceste click-uri? Ei bine, este necesar sa ajustezi putin eticheta titlului si pe cea a descrierii pentru a fi cat mai atragatoare. Dupa cum bine stii, ori de cate ori efectuezi cate o cautare in Google, fiecare pagina detine un titlu, o descriere si o adresa URL.

Trebuie sa incluzi cuvinte cheie deoarece oamenii tind sa faca click pe listele ce contin cuvantul cheie sau anumite fraze pe care le cauta. E necesar sa folosesti cuvintele cheie potrivite in titlu si in descriere. Un titlu, cu cat este mai atragator cu atat o sa genereze cat mai multe click-uri, trebuie sa starnesti curiozitatea cautatorului prin modul de realizare a titlului. Un prim pas catre a atrage cat mai multe click-uri este sa utilizezi Google Search Console. Trebuie sa te conectezi la consola de cautare, sa dai apoi click pe “trafic de cautare” dupa care pe “analiza cautarii”. O sa se deschida o pagina care o sa arate cam asa:

Deruleaza inapoi apoi da click pe butonul “pagini” si “CTR”

 

 

O sa gasesti o lista a rezultatelor sortate dupa adresele URL care sunt cele mai populare si respectiv rata click-urilor. Cauta pagini care au trafic ridicat dar cu CTR mai putin de 5%. Trebuie apoi sa dai click pe una dintre listele cu CTR mai mic de 5% dupa care apasa butonul “interogari”.

 

 

O sa iti doresti sa vezi putin lista cu cele mai multe click-uri si cea mai mica valoare CTR. Nu uita ca eticheta titlului tau este limitata la 60 de caractere. O sa vrei sa alegi cuvintele cheie care au cele mai multe click-uri. Aceste lucruri o sa te ajute sa ai mai mult trafic pe o perioada scurta insa in timp poti urca in clasament.

Neil Patel a observat ca a obtinut destul de mult trafic pentru termenul “marketing digital” din tarile din afara Americii de Nord asa ca si-a modificat titlul in “digital marketing” care i-a luat un CTR de la 3,36% la 4,45%, totodata i-a crescut si traficul de cautare. Cu aceasta fraza cheie a reusit sa isi ajusteze eticheta titlului iar CTR-ul lui a variat de la 2,38 la 2,84% si in total traficul i-a crescut cu 932 vizitatori pe luna. Cu eticheta titlului sau a adaugat si expresia “ghid pas-cu-pas” lucru care permite oamenilor ca este o postare inrudit si deasemenea a adaugat si cuvantul social media de cateva ori in descrierea sa.

In concluzie, ori de cate ori modifici eticheta titlului, uita-te la datele din consola de cautare Google dupa 30 de zile si observa daca acest lucru te-a ajutat sau ti-a afectat pozitia in clasament. In cazul in care schimbarea a ajutat la cresterea CTR-ului si a clasamentului inseamna ca esti pe drumul cel bun.

Hack 2 – Arata oamenilor exact ceea ce vor, atunci cand vor.

Daca e sa te uiti putin mai sus peste experimenul pe care l-a efectuat Rand Fishkin, o sa observi ca acesta i-a rugat  pe oameni sa dea click pe butonul “back”.  Cu siguranta tu nu vrei ca oamenii sa ajunga pe site-ul tau si sa apese apoi acest buton, adica sa caute si in alta parte. De regula, oamenii tind sa faca acest lucru din cauza ca nu le place ceaa ce vad. Daca vei reusi sa optimizezi site-ul  astfel incat oamenii sa gaseasca la tine ceea ce cauta, cu siguranta nu o sa mai dea click “back”.  Neil Patel ia in calcul 2 pasi simpli si anume: in primul rand trebuie sa folosesti Qualaroo si sa iei in calcul parerile oamenilor adresandu-le o simpla intrebare despre cum poti imbunatati pagina pe care ei se afla. In acest mod o sa obtii destul de multe idei, o sa afli motivul pentru care ei acceseaza site-ul tau iar acest lucru o sa te faca sa capeti experienta si sa incepi a cauta solutii spre a le oferi exace ceea ce au nevoie.

Uita-te la paginile tale care au o rata destul de ridicata de respingere incearca sa te ocupi de acest proces pentru a imbunatati experiente utilizatorului.

Hack 3 – Construieste un brand.

Este clar ca daca o sa reusesti sa creezi o marca precum Facebook sau Amazon, pozitia ta va creste cu siguranta, poate ajunge chiar in top. Printr-un experiment, Neil Patel a reusit sa creasca traficul de cautare de la 240.839 in iunie 2016 la 454.382 acelasi an. Din moment ce si-a dat seama cat de mult conteaza sa ai un brand, a inceput un podcast numit “Scoala de Marketing” unde a publicat videoclipuri pe Youtube, facebook sau LinkedIn, de mai multe ori pe saptamana.

Dupa cum stii, producerea de continut nu iti garanteaza ca marca va avea succes iar lucrul pe care l-a invatat Neil Patel este regula lui 7 si anume, daca cineva aude mesajul de 7 ori sau il vede de tot atatea ori mai mult decat sigur o sa se intoarca in permanenta. Poti atrage oamenii catre tine reusind sa ii faci sa se aboneze la site-ul tau prin folosirea notificarilor browserului. Ori de cate ori o sa doresti sa atragi pe cineva sa revina pe site-ul tau, pur si simplu ii trimiti o notificare. Ar fi ideal sa trimiti cate o notificare ori de cate ori postezi ceva nou.  Rezultatele o sa se vada in timp, baza de abonati nu se face in termen scurt.

Concluzii. Daca o sa te concentrezi doar pe SEO, pe a construi link-uri sau chiar bloguri, nu o sa reusesti sa domini Google pentru simplul fapt ca la asta se concentreaza toti ceilalti iar tu trebuie sa faci mai mult. Acest lucru va fi posibil numai oferind tot ceea ce este mai bun pentru utilizator. E absolut necesar sa mergi dincolo de elementele de baza ale SEO iar in acest mod, nu doar clientii vor fi extrem de multumiti de ceea ce primesc ci si satisfactia ta va fi una pe masura.

Iata cat timp iti poate lua de regula daca aplici cele 3 hack-uri de mai sus:

Pentru primul hack, in cazul in care o sa efectuezi teste de succes, poti avea rezultate mici chiar si in 30-60 de zile si in timp, rezultatele o sa devina din ce in ce mai bune. In ceea ce priveste al doilea hack, imbunatatirea experientei utilizatorului, implicit iti imbunatateste tie valorile. Este nevoie de 4-6 luni pentru a observa rezultate dupa aplicarea acestui hack. Cat despre construirea unui brand… este nevoie de ani. Abonatii sunt elemente esentiale pentru site-ul tau si nu iti vor afecta site-ul in nici un fel. Decizia sta in mainile tale. Pe care dintre hack-uri o sa il incerci mai intai?

 

 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment