Marketing online

Intr-un articol anterior am mentionat despre importanta unei oferte unice de vanzare pe orice site de prezentare. In continuare voi detalia acest subiect.

Oferta unica de vanzare trebuie sa existe  pe orice site

Oferta unica de vanzare trebuie sa existe pe orice site

Astazi vei invata despre:

_0023_Yuppie-73Intotdeauna ti se pare ca ar trebui sa vina cineva, o persoana super desteapta, un business coach care sa iti spuna clar ce trebuie sa faci tu in afacerea ta online pentru ca aceasta sa mearga mai bine. Ei bine… nu mai astepta.

Tu esti singurul responsabil pentru succesul afacerii tale online sau pentru falimentul ei si, tu esti singurul care poate sa o dezvolte in cunostinta totala de cauza sau sa o ingroape. Tu iti cunosti mai bine ca oricine nisa in care activezi sau, cel putin asa ar trebui. In cazul in care nu stii ceva anume in domeniul in care afacerea ta activeaza poti invata. Nu te opreste nimeni… doar lenea (asta e alta discutie :)) viitoare…).

Ce este oferta unica de vazare?

Oferta unica de vazare este acel lucru care te diferentiaza de concurentii tai. Acesta nu este pretul mai mic! Trebuie sa fie un plus de valoare. Nu folosi elemente necuantificabile precum: suntem seriosi, suntem rapizi, suntem de incredere, etc. Toate lumea o sa spuna asta. Ceia ce spui trebuie sa fie masurabil in loc de „suntem cei mai rapizi la livrare” poti folosi „Livram in maxim 2 ore. Daca intarziem nu platiti produsul primit.”

Secretul este sa oferi o garantie clientului. In cazul in care nu se intampla ceea ce i-ai propus, el va fi despagubit sau va castiga chiar mai mult. In felul asta ii demontezi din start una cele mai mari temeri a lui.

In alegerea ofertei de vanzare tu trebuie sa rezolvi posibilile frustrari ale clientului tau online. Care sunt acestea vom descoperi cu ajutorul chestionarului de mai jos.

Indrumar pentru alegerea ofertei unice de vanzare

_0019_Yuppie-771. Cine sunt primii 3 concurenti ai tai. Cauta in google, acolo te cauta si clientii tai pe tine. Cum ii cauti? Pai pe tine cum te cauti? Dupa nume sau dupa cuvantul cheie principal pentru afacerea ta? Sa presupunem ca vinzi flori in Timisoara. Vei cauta „florarie Timisoara” nu cauta dupa numele firmei, cine te cunoaste deja stie unde sa te gaseasca. Tu te adresezi acum celor care nu te cunosc inca.

Fa in excel o lista cu primele 3-5 site-uri gasite, numele firmelor si o prima impresie a ta – ce iti spune tie site-ul lor in primele 3 secunde, ce simti cand vezi acea pagina?

2. Ce fac ei cel mai bine sau, ce fac ei mai bine decat tine? Acum e timpul sa fii sincer cu tine. Nu incerca sa iti furi caciula! Raspunde sincer si obiectiv. Sunt mai rapizi, au un produs unic, au un ambalaj diferit, care este oferta lor unica de vanzare? Noteaza cel putin cate o observatie de la fiecare site. Daca la unul observi mai multe oferte unice de vanzare noteaza-le toate!

Fii atent la ceea ce fac doar ei, acel lucru diferit pe care nu il face si altcineva.

Daca pe a doua coloana din excel ai trecut ce fac ei bine, in urmatoarea coloana scrie ce nu fac ei bine, ce gresesc sau fac mai putin bine decat tine.

3. Ce ii face unici pe concurentii tai? Care sunt acele lucruri pe care ei le fac cel mai bine sau le fac diferit si aduc un plus de valoare clientilor sai?

Care este acel lucru care face diferenta incat ei isi permit sa vanda mai mult si mai scump decat tine?

4. Ce garantii ofera concurentii tai si ce nu garanteaza nici unul din ei? E o intrebare cu 2 sensuri. Intai vei descoperi care sunt garantiile si apoi care sunt acele garantii pe care nu le ofera nimeni dar, clientii si le-ar dori.

garantiePutem discuta despre garantii de genul timpului de livrare (primesti produsul in x ore/ zile, altfel e gratuit) sau posibilitatea de a primi banii inapoi daca nu e 100% multumit de produs. In functie de domeniul de activitate pot exista si alte garantii, trebuie doar sa le descoperi si sa le folosesti.

Pune in balanta ceea ce ofera ca garantii concurentii tai si ce nu ofera nimeni dar, ar putea fi un adevarat folos pentru clientii tai. Ofera tu acea garantie unica!

Care sunt garantiile obligatorii in domeniul tau de activitate? Daca vinzi flori online, e normal ca ele sa ajunga la client proapete si nu ofilite, pentru asta pot avea o substanta conservanta pentru o perioada de timp. Ce alte garantii mai sunt obligatorii sau de bun simt in domeniul tau de activitate?


Daca ti-a fost util articolul, te astept cu un scurt comentariu mai jos. Multumesc.

5 Comments

  1. Buna! Eu sunt „noua pe piata din Romania”. De aceea imi este foarte greu sa fac fata”tertipurilor” concurentei, in tarile vestice asta se pedepseste chiar penal. Totusi, la noi clientii nu au o experienta asa de vasta si este normal sa creada ceea ce citesc. Mai tarziu?- e prea tarziu sa iasa din ce au intrat. De aceea citesc cu interes fiecare cuvant scris de tine si incerc sa folosesc- atat cat se poate – si pentru domeniul meu. Sper sa ne auzim candva …tot respectul pentru ceea ce faci!

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment