Marketing online

Desi psihologia este un domeniu de sine statator, fiind domeniul care studiaza indeaproape mintea umana, este lesne de inteles de ce ne poate ajuta si cand vine vorba de strategiile de marketing.

Indiferent de individualitatea fiecaruia, un bun psiholog iti va confirma ca sunt anumite elemente comune care te pot ajuta sa vinzi mult … mult mai mult decat vinzi acum. Exista anumite reactii si actiuni comune tuturor, important pentru tine este sa intelegi cum sa le declansezi, in asa fel incat vizitatorul site-ului tau sa dea click acolo unde vrei tu. Nivelul profund al mintii umane poate fi destul de usor de inteles si convins, insa iti va trebui ceva rabdare si pricepere.

Am decis sa iti pun la dispozitie cateva criterii de marketing care pornesc din substratul psihologic al mintii umane. Trebuie sa tii cont ca aceste principii sunt destul de simplu de inteles, dar este esential sa le aplici atent.

Primul principiu de care voi vorbi este Simplitatea.

Mintea noastra este construita in asa maniera incat sa raspundem favorabil in fata provocarilor sau cerintelor clare, simple si sa respinga pe cat posibil complicatiile. Complicatiile lasa loc surprizelor neplacute, lucru pe care toata lumea il uraste. Trebuie sa gasesti un mod sa aplici asta si in site-ul tau.

Pentru asta, trebuie sa fii atent atunci cand iti construiesti site-ul. Daca nu il construiesti tu, atunci cere un update periodic care sa iti arate cum sta treaba. Ce-i prea mult strica, astfel ca va fi nevoie sa iti infranezi dorinta de a mai adauga un element, doua pe ici pe colo ”ca sa arate site-ul frumos”. Daca vrei, intr-adevar un site frumos, atunci fa-l simplu.

Aglomerarea de elemente si butoane call to action iti pot face un deservciu, pentru ca vizitatorii tai vor fi debusolati si nu vor avea rabdare sa ajunga acolo unde iti doresti tu, pentru ca vor fi impiedicatti de amalgamul de elemente suplimentare.

Ce poti face? E simplu, fa o lista care sa cuprinda doar elementele necesare pentru scopul tau. Daca vinzi produse, atunci fa o lista in care sa regasesti un filtru de cautare, un buton call to action, si maximum inca doua elemente.

Nu incerca sa adaugi elemente la moda, pentru ca le-ai mai vazut pe alte site-uri – nu inseamna ca vor functiona si pentru tine, pentru ca nu ai de unde sa stii ca functioneaza si pentru acele site-uri.

Al doilea principiu este Viteza

Trebuie sa tii cont de faptul ca cu cat creste timpul de incarcare a site-ului tau, atunci cand este accesat, cu atat scade interesul vizitatorului. Practic, daca in maximum 3 secunde site-ul tau nu se incarca pe dispozitivul folosit de utilizator, exista putine sanse sa il mai castigi ca si client.

Odata ajuns pe site-ul tau, vizitatorul trebuie sa fie ”incantat cromatic”, adica sa-i placa ceea ce vede si sa inteleaga continutul cu usurinta. Spre exemplu este important ca butonul ”call to action” – fie ca vorbim despre butonul de contact sau de cumparare – trebuie sa fie indeajuns de mare, diferit din punct de vedere cromatic de restul site-ului.

Ca sa iti dai seama cam cat de mare trebuie sa fie butonul de call to action, tot ce trebuie sa faci este sa reduci zoom-ul paginii tale la jumatate. Daca inca este vizibil si inteligibil, atunci e perfect, daca nu, mai mareste-l putin.

Daca obisnuiesti sa scrii pe site-ul tau, atunci in loc sa folosesti text pe care ai aplicat un link, mai bine foloseste un buton. In felul acesta il faci mai vizibil, iar daca il colorezi in culorile potrivite, atunci va fi si accesat.

call-to-action-example

 

Al treilea principiu pe care nu ar trebui sa il ignori este Impactul Chipului Uman.

Fetele altor oameni ne ajuta sa ne identificam mai usor cu restul informatiei si ne ajuta sa o acceptam mai usor.  Cu cat fotografiile cu oameni pe care le folosesti se aseamana cu mai multi vizitatori, cu atat va creste numarul clientilor tai. In plus, cu ajutorul chipurilor umane poti sa iti cresti numarul de vizitatori, prin trezirea anumitor emotii.

Ca sa poti aplica acest principiu in site-ul tau trebuie sa creezi o conexiune intre vizitatori si aceste persoane. Cum faci asta? Asigura-te ca persoanele afisate de tine sunt reale, de preferat foloseste imaginile cunoscutilor sau chiar a angajatilor tai. In felul acesta castigi increderea vizitatorilor.

Nu folosi imagini de pe internet, care iti vor scade din credibilitate si din originalitate.

Apartenenta la un grup

 

Un al patrulea principiu pe care ar fi bine sa il incluzi in siteul tau este apartenenta la un grup. Oamenilor le face placere sa observe ca sunt parte dintr-un grup sau dintr-o miscare anume. Cum aplici acest principiu in site-ul tau? eticheteaza-ti clientii, mai ales pe cei fideli, de fiecare data cand postezi ceva nou, fie ca vorbim despre un produs, un serviciu sau o postare.

Daca reusesti sa iti convingi vizitatorii ca deja sunt parte a unei comunitati care cumpara, se vor simti nevoiti de imprejurarile sociale sa cumpere si ei.

Poti sa ii convingi cu ajutorul testimonialelor in care mentionezi beneficiile produsului sau serviciului tau.

Clientul zgarcit

Ultimul principiu dupa care trebuie sa te ghidezi este clientul zgarcit. Acesta, spre deosebire de celelalte doua tipoligii de cumparatori (cel cheltuitor si cel pentru care pretul nu este un factor de decizie), nu este dispus sa plateasca cat ceri tu pentru un produs sau un serviciu, fiind de parere ca plateste prea mult daca va cumpara de la tine.

Ca sa faci clientul zgarcit sa cumpere de la tine, indiferent de pret, trebuie sa iti prezinti produsul sau serviciul, in asa fel incat sa nu le lasi sansa la obiectie. Pachetele sunt perfecte in acest context.

Clientul va percepe un singur proces de cumparare, chiar daca oricum plateste pentru toate produsele sau serviciile, si psihic, ise va parea mai ieftin. Timpul poate fi si el moneda de cumparare, nu-i asa?

Te sfatuiesc sa incepi chiar azi sa aplici cel putin unul dintre aceste principii si sa observi cum se schimba norocul tau. Nu uita, cel mai simplu mod de a-ti creste vanzarile trece prin mentalul comun din care si tu faci parte.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment